Programul de tip Rabla demarat de autorități în Marea Britanie va fi o ocazie excelentă pentru mașinile Ford electrice produse în România să vândă volume mari.
Modelul Puma cu motor termic este deja cel mai vândut automobil din Marea Britanie, iar versiunea electrică Puma Gen-E are șanse mari să devină lider al segmentului electric din această țară.
Potrivit unei analize Profit.ro, acest lucru de datorează și faptului că Marea Britanie are propriile reguli, care stabilesc un punctaj, pe baza căruia sunt acordate subvențiile.
Scorul pentru finanțarea acordată de stat ia în calcul emisiile de carbon ale vehiculului și ale bateriei, ceea ce taie radical din șansele de calificare pentru vehiculele propduse în afara Europei, din cauza emisiilor generate de transport și, mai ales, ca urmare a producției bazate pe cărbune, în China, de exemplu.
Din acest motiv, singurele mașini care pot beneficia de finanțarea de stat în valoare de 3.750 de lire (aproximativ 4.300 de euro) sunt cele două modele fabricate în România, la Craiova, Ford Puma Gen-E și Ford E-Tourneo Courier (versiunea de pasageri), arată sursa citată.
Cele două mașini sunt produse integral în Europa, fiind o raritate pentru industria auto europeană, în condițiile limitării prețului de listă la achiziție. Acest lucru este posibil deoarece, pe lângă faptul că autovehiculele sunt asamblate în România, bateriile utilizate sunt produse în Craiova, iar motoarele electrice sunt produse în Marea Britanie.
Alte vehicule acceptate pe lista de mașini eligibile, dar care au un punctaj redus și vor beneficia doar de o sumă mică drept subvenție, sunt Nissan Ariya și Toyota bZ4X, care sunt singurele vehicule electrice produse în Asia acceptate, iar din Europa se mai califică, tot la subvenția redusă la 1.500 de lire, Renault 4 și 5, gama electrică Opel (vândute aici sub brandul Vauxhall) și modelele Skoda.
Dacia Spring sau Mini Cooper nu sunt acceptate fiind produse în China.
Comentează pe FACEBOOK