Pe măsură ce se apropie alegerile europene, rămâne esențial să fim vigilenţi şi să votăm. De fapt, peste 60.000 de voluntari s-au alăturat cântăreţilor, designerilor de modă și sportivilor pentru a promova importanța votului în această perioadă. Aproape 16.000 de candidați vor concura pe aproape 600 de liste înregistrate, iar evenimentul special intitulat „Noaptea Alegerilor”, care va avea loc în hemiciclul Parlamentului European, va fi acoperit de peste 1.000 de jurnaliști.
O forță masivă se desfășoară în Parlamentul European, unde sute de reprezentanți ai mass-media din întreaga lume se pregătesc pentru maratonul de duminică. Timp de peste 10 ore, informațiile despre alegerile europene vor fi transmise aproape în timp real, în ceea ce unii consideră a fi cele mai importante alegeri din istorie.
La etajul trei al Parlamentului European, există o pasarelă numită după fostul premier grec Konstantinos Karamanlis, care este plină de poziții de stand-up pentru televiziuni. Jurnaliștii acreditați au acces în patru săli de presă, inclusiv în hemiciclul de la Bruxelles, care a fost transformat într-un centru media imens cu această ocazie.
Peste 1.000 de jurnalişti din peste 90 de ţări din întreaga lume vor acoperi evenimentul „Noaptea alegerilor”, inclusiv aproximativ 600 acreditaţi special şi circa 400 corespondenţi permanenţi în Bruxelles. Vor fi peste 65 de locuri pentru transmisiile în direct ale televiziunilor și peste 700 de birouri situate în încinta hemiciclului, ceea ce nu pare mare lucru dacă luăm în considerare faptul că peste 55.000 de articole au fost scrise despre alegerile europene în ultimul an, acest număr crescând cu 6% față de anul anterior.
„Noaptea alegerilor” este momentul aşteptat de mult timp care încheie luni întregi de campanii pentru promovarea votului. Peste şaizeci de mii de voluntari, dublu faţă de 2019, au participat la aceste eforturi, alături de peste 500 de organizaţii paneuropene şi 30 de companii din întreaga lume. Pe lângă aceştia, artişti, creatori de modă şi sportivi au aderat la iniţiativă pentru a încuraja participarea civică.
Un grup de voluntari din diverse ţări europene, precum Spania, Italia, Franţa şi Austria, au creat o aplicaţie numită Palumba. Aceasta are scopul de a ajuta persoanele care sunt indecise să decidă rapid în ce partid politic se regăsesc mai bine.
Promovarea votului la alegerile europene a fost facuta si la festivalul San Remo din Italia de aproximativ 20 de cantareti care au luat parte cu creioane in mana, simbolizand democratia si importanta dreptului de a vota. Aceasta initiativa a fost mentionata intr-o postare de pe site-ul Parlamentului European.
Oamenii din lumea sportului au înțeles importanța votului și au încurajat tinerii să se implice în procesul electoral. Echipele de fotbal masculine și feminine, precum câștigătoarele Europa League, Atalanta Bergamo și Eintracht Frankfurt, semnează mingi cu mesajul „Folosiți-vă votul”. În plus, la Bruxelles, jucătorul echipei naționale a Belgiei, Amadou Onana, a organizat un mini-turneu pe 25 mai pentru tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani, pentru a-i încuraja să voteze pentru prima dată.
În ultimul timp, mai multe companii au încurajat cetăţenii să îşi exercite dreptul de vot şi să fie informaţi cu privire la alegeri. Spotify, Oatly şi Universal Music Group sunt doar câteva exemple de companii care au promovat implicarea civică prin campanii precum #AllHandsForDemocracy. Universal Music Group a oferit chiar spectatorilor la concerte un timbru electoral pentru a-i aminti să îşi exprime opţiunile prin vot.
Un alt instrument folosit de Parlamentul European pentru a influenţa opinia publică a fost un videoclip cu sloganul „#Use your vote”, care prezintă dreptul la vot ca o moştenire transmisă din generaţie în generaţie. Videoclipul a strâns 504,2 milioane de vizualizări după difuzarea sa în sute de cinematografe, canale TV, staţii de metrou şi stadioane de fotbal.
Se estimează că aproximativ 360 de milioane de cetățeni europeni vor merge la vot pentru a-și alege cei 720 de membri ai viitorului Parlament European.
În urma exemplelor Austriei și Maltei în 2018, iar Greciei în 2016, Germania și Belgia au redus vârsta minimă pentru a vota la 16 ani. Această schimbare va permite celor două milioane de tineri cu vârste cuprinse între 16 și 17 ani să își exprime opinia politică pentru prima dată.
Comentează pe FACEBOOK