sâmbătă 8 februarie 2025

CFR. Proiecte de zeci de ani neterminate. Zero interes!

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Corpul de control al premierului a finalizat o acţiune de verificare la CFR – SA. Din raport reiese faptul că Mari proiecte de investiții în infrastructura feroviară sunt întârziate cu anii. De asemenea, s-a constatat că nici pentru investiții din fonduri europene, adică bani gratis, nu se depun prea multe eforturi, existând riscul rezilierii contractelor de finanțare, arată Hotnews. Nu sunt repectate nici măcar termenele pentru depunerea unor hârtii.

Proiectele au întârziat pentru că au fost publicate cu foarte mare întârziere anunțurile pentru achiziții publice, nu au fost finalizate la timp documentațiile necesare și nici exproprierile. Însă nu sunt întârzieri de zile sau săptămâni, ci de ani.

➢ Proiectul având ca obiect realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Predeal – Brașov: întârziere 16,5 luni. Trebuia finalizat pe 30 aprilie 2020.

➢ Proiectul având ca obiect realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța: întârziere 15 luni. Trebuia finalizat pe 31 decembrie 2019.

➢ Reabilitarea liniei de cale ferata Brașov – Simeria pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/h; Secțiunea: Brașov – Sighișoara. Subsecțiuni: 1. Brașov – Apața și 3. Cața – Sighișoara: întârziere 3 ani și 7 luni. Lucrările trebuie finalizate pe 31 decembrie 2020, fiind imposibil acest lucru.

➢ Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, secțiunea Apața – Cața: întârziere 1 an și 8 luni. Lucrările ar trebui finalizate pe 31 decembrie 2020, fiind imposibil acest lucru.

Două proiecte au întârzieri de zeci de ani. Este vorba despre:

– Proiectul „Linie nouă de cale ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea” – Acesta a fost demarat în 1978. Conform fișei sintetice de proiect stadiul fizic de execuție al acestui proiect la data de 31.07.2019 era de 3%.

și

-Proiectul „Electrificarea liniei C.F. Doaga-Tecuci-Barboşi. Indicatorii tehnico-economici privind realizarea obiectivului de investiții au fost aprobați în anul 1989. La data de 31.07.2019, la 30 de ani de la aprobarea realizării obiectivului de investiții, stadiul fizic de execuție al acestuia era de 80%.

Controlul a fost făcut în perioada 1 ianuarie 2017 – 31 iulie 2019. Vezi AICI seinteza acțiunii de control.

Comentează pe FACEBOOK
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro