vineri 14 iunie 2024

Dieta – obiceiuri pe care sa le eviti in slăbit

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img

Slăbitul sau lupta impotriva kilogramelor in plus, poate varia de la o dieta lejera la obiceiuri proaste, care pot include comportamente extreme si de-a dreptul riscante. Unele tactici nu cauzeaza probleme deoarece nu pot fi sustinute suficient de mult incat sa faca pagube. Dar altele pot avea consecinte grave pentru sanatatea dumneavoastra. Pentru a inlatura pericolul unor tulburari grave de alimentatie, trebuie sa evitati anumite obiceiuri de dieta.

Ce trebuie sa eviti atunci cand iti doresti sa slăbesti?

Infometarea sau dieta cu un aport scazut de calorii. Reducerea drastica a caloriilor va ajuta sa pierdeti kilogramele nedorite, dar pierderea greutatii include si masa musculara, acest lucru prezentand riscuri pentru sanatate.

In plus, majoritatea persoanelor care apeleaza la acest tip de dieta, recastiga kilogramele in plus dupa o anumita perioada de timp.

Pierderea rapida a kilogramelor in plus prin taierea drastica a numarului de calorii cauzeaza pierderi musculare, de grasime si de apa, care, in cele din urma, afecteaza metabolismul.

De asemenea, acest tip de slăbire  creste riscul de a dezvolta sindromul metabolic si diabet zaharat de tip 2. Nu taiati atat de multe calorii, incat sa scadeti la mai putin de 1200 pe zi.

Suplimente si pastile de slăbit indoielnice.Daca pare prea frumos sa fie adevarat, probabil asa si este.

Pastilele, picaturile minune si suplimentele de slăbit cumparate fara o prescriptie de la medic nu sunt eficiente si pot reprezenta un pericol pentru sanatate.

Cele mai multe pastile de slăbit nu sunt nimic mai mult decat o solutie rapida cu cafeina si diuretice care pot duce la deshidratare si dezechilibru electrolitic.

dieta-suplimente si sport
dieta suplimente si sport

Purificari sau planuri de dezintoxicare. Curatarea pentru o colonoscopie este necesara pentru examinarea colonului, dar curatarea pentru a elimina toxinele din organsim nu este necesara. Aceste asa zise „purificari” in dieta de slabit pot fi periculoase.

In loc de detoxifiere pentru slăbire, fiti mai atenti la ceea ce mancati. Daca doriti sa va curatati corpul, beti mai multa apa si mancati multe alimente bogate in fibre.

Abuzul de laxative sau vomitatul in dieta, sunt niste comportamente extrem de nesanatoase si ridica grave probleme de sanatate fiind  primul pas in dezvoltarea unor tulburari de alimentatie.

Voma extrem de acida poate cauza eroziune in esofag, in gura si pe smaltul dintilor. Acest obicei poate creste riscul dezvoltarii anumitor tipuri de cancer, carii dentare si multe alte afectiuni, atunci cand obiceiul devine un ritual.

La acest obicei nefast apeleaza mai ales persoanele care sufera de anorexie.

Mancatul responsabil ramane abordarea sanatoasa atunci cand doriti sa scapati de kilogramele in plus. Persoanele care nu isi pot controla acest tip de comportament trebuie sa apeleze la un medic specialist.

Comportamente obsesive precum exercitiile fizice duse la extrem.Mersul zilnic la sala si exercitiile fizice epuizante, pot cauza probleme grave de sanatate.

Acestea sunt intense din punct de vedere fizic pentru corp, provoaca uzura si cresc riscul de deshidratare, dezechilibru electrolitic si psihologic.

Consumul de tutun ca ajutor in dieta. Timp de decenii, oficialii din domeniul sanatatii publice au descurajat fumatul din cauza riscurilor asupra sanatatii. Cu toate acestea, unele persoane considera fumatul o strategie de dieta.

Este dovedit faptul ca nicotina este un inhibator al apetitului, dar riscurile fumatului depasesc cu mult orice beneficii.

Fumatul dauneaza aproape fiecarui organ al corpului, cauzeaza cancer, boli cardiovasculare si boli respiratorii.

Slăbitul este un subiect de interes pentru multe persoane, indiferent de vârstă, însă nu este la fel de simplă cum pare.

Pentru a slăbi sănătos și sustenabil, este important să abordezi procesul de slăbire într-un mod echilibrat și să fii conștient de alegerile pe care le faci în fiecare zi.

Când vrei sa slăbești si adopti o dieta sanatoasa, corpul tău arde grăsimea în exces și își păstrează masa musculară în același timp.

Acest lucru este important, deoarece masa musculară ajută la menținerea metabolismului activ și îmbunătățește aspectul general al corpului tău.

Ritmul adecvat de pierdere în greutate se situează între 0,5 și 1 kg pe săptămână. Evitarea scăderilor bruște este esențială, deoarece slăbirea rapidă, cu multe kilograme într-o lună, nu este recomandată.

Pierderea în greutate sănătoasă se obține printr-un ușor deficit caloric, menținut prin mese regulate și de calitate, în timp ce activitatea fizică depășește aportul caloric.

Alegerea perfecta este o dieta care se pliaza pe stilul tau de viata. Studiile arata ca cea mai buna dieta de slăbire, este aceea pe care organismul o poate mentine pe termen lung.

 

Comentează pe FACEBOOK
author avatar
Aria Haret
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro