spot_imgspot_img
sâmbătă 25 iunie 2022
spot_imgspot_img

Finalul anului poate aduce o nouă criză în domeniul asigurărilor

Must read

spot_img

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) constată noi probleme pe piaţa poliţelor RCA, conform unui comunicat al COTAR remis redacţiei. Finalul anului 2022 poate aduce o nouă criză financiară în domeniul asigurărilor, cu efecte de risc sistemic, după falimentul City Insurance!

Potrivit sursei citate, COTAR avertizează public toate instituţiile financiare româneşti că peste criza economică mondială, problemele cauzate de războiul care are loc la graniţa României, criza din energie şi cea alimentară, se poate suprapune o criză cauzată de nefuncţionarea instituţiilor româneşti.

„O mare companie de asigurări, cu cea mai mare cotă pe piaţa RCA, ar putea intra într-un faliment care pare premeditat şi de această dată, la fel ca în cazul City Insurance”, transmite C.O.T.A.R. într-un comunicat de presă.

Cea mai amendată companie de asigurări din România, liderul pieţei RCA, se apropie cu paşi siguri şi repezi de „default”. Conform raportului de control întocmit de ASF, societatea se află într-o situaţie financiară similară cu cea a societăţii City Insurance înainte de prăbuşire. Peste 90% din disponibilităţile băneşti ale societăţii au fost transferate în bănci din afara ţării, iar din foarte puţinii bani pe care societatea de asigurări îi păstrează în România, nu reuşeşte să achite decât salariile angajaţilor săi, iar despre plata despăgubirilor în condiţiile legii nici nu mai poate fi vorba, subliniază sursa citată.

Societatea de asigurări are zeci de popriri pe conturi în fiecare lună, rostogolind obligaţiile de despăgubire în instanţă, mizând, la fel ca City Insurance înainte de faliment, pe termenele de soluţionare în instanţă, care durează 3 ani, ştiind foarte bine că peste 3 ani, societăţii îi va fi anunţat falimentul, iar plata despăgubirilor se va efectua de către FGA, adică, de către toţi şoferii români.

„La fel cum am procedat în cazul City Insurance înainte de intrarea în faliment, tragem şi acum un semnal de alarmă în legătură cu societatea Euroins şi adresăm public următoarele întrebări către ASF şi ANAF:

1. Are constitutuită societatea Euroins lichiditatea la nivelul pretenţiilor solicitate în instanţă, precum şi a dosarelor aflate pe fluxul de instrumentare şi plată? Aici vorbim despre respectarea sau nerespectarea Art. 5 aliniat 6 din Norma 38/2015 privind obligaţia societăţii de asigurări de constituire a rezervei de daună.

2. A depus societatea Euroins, până la data de 31.05.2022, bilanţul auditat de CwR la ASF şi ANAF? Toţi asiguratorii au această obligaţie, conform Normei 9/2020.

3. Contractele de reasigurare ale societăţii Euroins respectă prevederile legale? Sau sunt croite după şablonul City Insurance?

4. Îşi înregistrează societatea Euroins toate dosarele de daună? Sau le ascunde de ochii ASF, aşa cum a mai procedat şi acum 2 ani?

5. Veniturile CEO-ului societăţii Euroins depăşesc 20.000 de euro lunar, iar chiria penthouse-ul situat în cartierul Floreasca, la care se adaugă şi bugetul de protocol de 5.000 de euro, sunt achitate de către toţi cei peste 50.000 de păgubiţi RCA care aşteaptă să îşi primească despăgubirile prin instanţele din România. Vicepreşedintele ASF, Cristian Rosu, numit politic în aceasta funcţie, se poate privi în oglindă, cunoscând dezmăţul acestei companii de asigurări, la fel cum a girat şi societatea City Insurance, până în ultimul moment?”, transmite COTAR.

„Avem în momentul de faţă 3 milioane de şoferi care circulă pe drumurile din România cu poliţe RCA la fel de sigure cum au fost cele de la City Insurance, iar autorităţile române se fac că plouă, la fel cum au procedat şi în cazul City Insurance. FGA nu are, în momentul de faţă, disponibilităţi financiare să acopere nici măcar 30% din gaura produsă de către City Insurance. Cea mai bună dovadă în acest sens este aceea că FGA​_ refuză să achite despăgubirile, conform legii, inclusiv atunci când ele sunt recunoscute prin hotărâri judecătoreşti. Suntem extrem de îngrijoraţi de pasivitatea vicepresedintelui ASF numit de catre Parlamentul Romaniei, care în loc să ne protejeze, pare ca „ţine de şase” şi în cazul noului faliment din piaţa RCA care bate la uşă”, a declarat Vasile Ştefanescu, preşedinte COTAR.

În fapt, atitudinea FGA este şi mai dispreţuitoare faţă de păgubiţi: atunci când hotărârile judecătoreşti sunt favorabile acestora, FGA le ignoră, susţinând că nu îi sunt opozabile. În schimb, dacă se întâmplă ca hotărârea să fie defavorabilă păgubitului, FGA ţine cont de ea şi refuză sau diminuează despăgubirea. „Se folosesc orice tertipuri, prevăzute de lege sau nu, pentru a refuza plata despăgubirii, aşa cum este ea datorată”, spune COTAR.

Astfel se ajunge la cazuri incredibile în care o persoană care a respectat legea şi îndemnurile insistente ale ASF de a se adresa instanţelor de judecată, ajunge într-o situatie mai rea decât a celor care au rămas în pasivitate. Cei care s-au adresat instanţei şi au făcut cheltuieli primesc cel mult o hotărâre care le este inutilă, iar cei care au rămas în pasivitate reuşesc să încaseze despăgubirea, subliniază sursa citată.

Acest lucru e inacceptabil, de vreme ce, conform legii, şi unii şi ceilalţi au aceleaşi drepturi. În acest context, ne întrebăm, legitim, de unde se vor plăti banii de despăgubire pentru asiguraţii Euroins, peste 8 luni. Devine din ce în ce mai clar că în cazul RCA încasarea despăgubirii nu mai e o certitudine, ci doar o probabilitate. Prin urmare, poate ar trebui să ne gândim că şi poliţa RCA ar trebui să devină facultativă, aşa cum, spre exemplu, pentru FGA este facultativă respectarea legii şi a hotărârilor judecătoreşti.

România devine o ţară din ce in ce mai vulnerabilă, din cauza instituţiilor dominate de oameni extrem de slab pregătiţi, numiţi politic şi care rămân pasivi în fata unor fapte extrem de grave, „cele mai bune exemplu sunt cei doi vicepresedinti ASF , unul care ar fi trebuit sa supravegheze fondurile de pensii private , al doilea asigurările”, menţionează COTAR. România urmează să treacă, în următoarele 8 luni, în mod inevitabil, printr-un nou faliment din piaţa RCA, iar costul acestui faliment, care va depăşi un miliard de euro, va fi suportat de toţi şoferii români, printr-o nouă majorare inevitabilă de preţ a RCA-ului care va lovi crunt buzunarele şoferilor români, în cursul anului 2023. „Şoferi români, pe lângă preţul în creştere a benzinei şi motorinei, pregătiţi-vă pentru un 2023 cu majorări importante ale preţului RCA, din cauza noului faliment premeditat din piaţa RCA, care bate la uşă, în timp ce autorităţile române veghează pentru noi!”, mai spune COTAR în comunicat.

Comentează pe FACEBOOK
- Advertisement -spot_img
" "
- Publicitate -spot_img
spot_img
spot_img

Jurnalist.ro