Miercuri, Uniunea Europeană a aprobat achiziționarea de către Lufthansa a 41% din ITA Airways, un operator aerian italian. Pentru a obține această aprobare, Lufthansa a fost nevoită să cedeze rute și sloturi, ceea ce a dus la o creștere a acțiunilor rivalului său IAG și la speranțe pentru o potențială preluare a companiei Air Europa de către acesta.
Această înţelegere va creşte prezenţa Lufthansa pe piaţa sud-europeană profitabilă şi este una dintre cele trei tranzacţii importante din industria aeriană europeană. Arată angajamentul companiei de a se dezvolta şi a compensa costurile în creştere ale operaţiunilor.
Într-o conferință de presă din Roma, CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr, a subliniat faptul că hub-ul aeroportului Fiumicino al ITA prezintă multiple avantaje pentru grup în ceea ce privește accesul către Africa și America Latină și are încă un potențial uriaș de creștere.
După anunţ, acţiunile Lufthansa au înregistrat o creştere de 3,27%, în timp ce acţiunile IAG au crescut cu 4,6%. Investitorii se aşteaptă ca această decizie să sporească şansele unei aprobări pentru preluarea Air Europa.
IAG a declarat că este încântată de faptul că Comisia a recunoscut avantajele consolidării între companiile aeriene.
Controlul şi reglementarea au rămas o preocupare majoră, dar încrederea în aprobarea fuziunilor şi achiziţiilor de companii aeriene a crescut datorită posibilităţii de a negocia remedii cu autorităţile responsabile de asigurarea concurenţei. Acest lucru a fost afirmat de Ruairi Cullinane, analist la RBC.
ITA oferă, de asemenea, rute cheie către destinații internaționale în parteneriat cu Lufthansa. În cazul în care performanțele financiare ale companiei aeriene italiene îmbunătățesc, Lufthansa poate opta să preia controlul total asupra acestor rute.
După negocieri între Lufthansa şi ITA, s-a ajuns la un acord de a ceda rutele italiene pe distanţe scurte către unul sau doi potenţiali rivali. Acest lucru a fost confirmat de Comisia Europeană, ca răspuns la un articol publicat de Reuters.
Potrivit rapoartelor, compania aeriană germană a început discuții cu Easyjet și Volotea, o companie low-cost spaniolă, în scopul stabilirii unei potențiale colaborări.
Prin combinarea grupurilor, se vor încheia acorduri de interlining sau schimburi de sloturi pentru rute lungi, în scopul de a crește frecvențele și îmbunătăți conexiunile pentru zborurile cu escală unică. Aceasta va oferi o experiență mai bună pasagerilor și va face transportul mai ușor și mai eficient.
Comentează pe FACEBOOK