vineri 14 iunie 2024

Micul dejun si importanta primei mese a zilei

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img

Micul dejun te ajuta sa ai energie in prima parte a zilei, momentul in care organismul este odihnit dupa somnul de noapte si ai cele mai mari sanse sa dai randament ridicat la…orice ti-ai propune.Te vei concentra mai bine, intrucat tocmai ce ai primit o doza importanta de nutrienti care stimuleaza activitatea cerebrala.

De ce este considerata cea mai importanta masa a zilei?

De ce este considerat cel mai important? Micul dejun este cheia siluetei tale. Si cred ca toti am auzit de fraza celebra :”cine vrea să se mențină suplu și sănătos, ar trebui să mănânce dimineața ca un rege, la prânz ca un prinț și seara ca un cerșetor”.

Daca mananci dimineata, corpul tau va avea timp sa arda caloriile oferite, asadar ele nu se vor mai transforma in depozite de grasime, cum se intampla cu caloriile consumate seara, inainte de culcare.

Micul dejun ţine totodată şi de tradiţiaunei ţări sau zone geografice. Sunt culturi în care se consumă doar două mese principale pe zi, excluzând micul dejun.

De asemenea, există diferenţe culturale substanţiale între ceea ce se mănâncă la micul dejun.

Italienii şi francezii preferă de exemplu produsele de patiserie alături de fructe, cafea şi lapte, în timp ce americanii mănâncă mai consistent, micul lor dejun fiind format din ouă, şuncă şi clătite.

Beneficiile unui mic dejun sanatos

Un mic dejun bogat în nutrienți contribuie la menținerea unei greutăți sănătoase și previne excesele alimentare pe parcursul zilei. De asemenea, te ajută să ai o digestie mai bună și să eviți senzația de balonare sau disconfort abdominal.

Micul dejun asigură o cantitate substanţială din necesarul zilnic indicat de vitamine esenţiale, minerale şi nutrienţi, precum fierul, calciul şi complexul de vitamine B.

Persoanele care nu iau micul dejun resimt senzaţia de foame mult mai devreme decât cei care au mâncat dimineața.

În aceste condiţii ei vor încerca să elimine foamea sau să o amâne ronţăind diverse gustări, de cele mai multe ori bogate în grăsimi şi slabe în coţinutul de minerale şi vitamine.

În plus, tendinţa va fi de a mânca mult mai mult la celelalte mese, în încercarea de a compensa masa ratată, riscând astfel să ia în greutate.

Micul dejun ajută şi la fortificarea oaselor copiilor şi adolescenţilor prin consumul de alimente bogate în calciu şi vitamina D (cum ar fi produsele lactate şi ouăle).

Studii recente au arătat faptul că vitamina D, pe lângă absorbţia de calciu, este benefică şi pentru îmbunătăţirea imunităţii şi ajută la prevenirea bolilor autoimune şi infecţioase, cancerului şi diabetului.

Copiii care mănâncă dimineaţa au tendinţa de a fi mai activi şi de a se implica mai mult în activităţi fizice.

În general alimentele care se consumă la micul dejun sunt sărace în calorii şi grăsimi, dar bogate în carbohidraţi, oferind energie corpului şi în acelaşi timp menţinând greutatea normală.

Alimente recomandate pentru un mic dejun echilibrat

Optează pentru alimente care combină carbohidrați complecși, proteine ​​și grăsimi sănătoase pentru a obține un echilibru optim al nutrienților.

Fructele proaspete, cerealele integrale, oul fiert sau iaurtul cu semințe sunt doar câteva opțiuni delicioase și nutritive pe care le poți include în micul tău dejun zilnic.

O opțiune excelentă pentru micul dejun sunt cerealele integrale precum ovăzul sau fulgii de secară, care furnizează carbohidrați complecși esențiali. Le poți combina cu iaurt grecesc sau lapte degresat pentru un plus de proteine.

Micul dejun
Micul dejun

Pentru vitamine și minerale importante, adaugă la micul dejun fructe proaspete sau uscate precum bananele, merele sau merişoarele.

Nu uita să incluzi şi surse de grãsimi sănãtoase precum seminţele chia, avocado sau untul din nuci pentru a-ţi sustine nivelurile optime de energie pe parcursul întregii zile.

Retete rapide si delicioase pentru micul dejun

Pentru a te bucura de un mic dejun echilibrat și sănătos, iată câteva idei rapide și delicioase pentru a începe ziua în forță:

1. Smoothie cu fructe proaspete, iaurt grecesc și semințe de chia
2. Omletă cu legume proaspete și avocado,oua fierte cu rosii si toast cu seminte
3. Fulgi de ovăz cu lapte vegetal, miere și fructe uscate
4. Toast integral cu somon afumat, roșii cherry și avocado

Alege una dintre aceste opțiuni sau experimentează combinând diferite ingrediente care iti plac,pentru un mic dejun perfect.

În concluzie, ca să ne bucurăm de un mic dejun cât mai plăcut:să încercăm să adunăm întreaga familie la masa de dimineaţă; dacă acest lucru nu este posibil, macar o zi din weekend în care să luăm masa împreună.

Să nu luăm masa în fugă, să nu lucrăm sau să facem teme în timp ce mâncăm.Să alegem intotdeauna ceea ce ne face plăcere să mâncăm.

Comentează pe FACEBOOK
author avatar
Aria Haret
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro