Grupul Stellantis a anunțat că va opri temporar producția modelului Fiat Panda, unul dintre cele mai populare autoturisme din gama Fiat. Aflat la a treia generație, lansată în 2011, Fiat Panda nu mai atrage interesul publicului, ceea ce a condus la decizia de a reduce producția la uzina din Pomigliano d’Arco, Italia. Oprirea va fi una parțială și temporară, programată în intervalul 11-29 noiembrie, afectând mai multe fabrici ale grupului.
Fiat 500e și alte modele afectate de întreruperi
Alături de Fiat Panda, și producția modelului Fiat 500e va rămâne suspendată. Asamblat la uzina Mirafiori, acest model electric de oraș, alături de alte două vehicule Maserati din Modena, nu va reveni în producție până cel puțin la 1 noiembrie, potrivit Automotive News. Stellantis a explicat că aceste opriri fac parte dintr-un plan mai amplu, menit să asigure continuitatea producției în Italia, deși sunt necesare „decizii dificile într-un context economic complicat”.
Provocările Stellantis: management și performanță
În 2024, Stellantis a înregistrat performanțe sub așteptări, livrările scăzând cu 20% în trimestrul al treilea. În timp ce dealerii încearcă să golească stocurile acumulate, grupul se confruntă cu dificultăți nu doar în Europa, ci și în Statele Unite, unde mărcile Ram, Dodge și Chrysler au probleme cu excesul de inventar. Veniturile libere ale grupului sunt în scădere, limitând marja de profit pentru una dintre cele mai mari corporații auto din Europa.
O schimbare de management este programată pentru 2026, când actualul CEO, Carlos Tavares, va ieși la pensie, însă mai multe voci din cadrul companiei, mai ales din SUA, cer o schimbare mai rapidă.
Scăderi ale vânzărilor și presiuni din partea guvernului italian
Conform datelor oferite de Dataforce, în luna august 2024, Fiat Panda a înregistrat vânzări de doar 3.873 de unități la nivel european, comparativ cu 6.505 unități în aceeași lună a anului precedent. Această scădere majoră afectează negativ planurile Stellantis, în contextul în care guvernul italian, condus de Giorgia Meloni, continuă să facă presiuni pentru ca producătorul auto să atingă ținta de 1 milion de vehicule produse anual în Italia.
Deși grupul se străduiește să respecte obiectivele stabilite, realitatea arată că Stellantis se confruntă cu dificultăți semnificative în menținerea fluxului de producție.
Stellantis traversează o perioadă dificilă, cu provocări atât în Europa, cât și în America de Nord. Oprirea temporară a producției modelului Fiat Panda și a altor modele importante reflectă presiunile economice și scăderea cererii, în timp ce grupul încearcă să găsească soluții pentru a menține producția și a îmbunătăți performanțele financiare în lunile următoare.
Comentează pe FACEBOOK