Peugeot continuă procesul de electrificare a gamei sale de modele, prezentând noul E-408, un SUV cu design de coupe/fastback, care promite o autonomie de până la 453 de kilometri datorită unei baterii de 58,2 kWh. Aspectul exterior al noului model electric rămâne similar cu versiunile pe benzină și hibride, dar sub capotă găsim un motor electric de 210 cai putere, montat pe puntea față.
Deși E-408 impresionează prin linia sa elegantă și sportivă, motorul unic oferit în această variantă electrică poate să nu ofere performanțele așteptate de toți utilizatorii. Prin această lansare, Peugeot, parte din grupul Stellantis, își completează gama 408, alături de versiunile hibride și cu motor convențional.
Design și tehnologie de ultimă oră la Peugeot E-408
În ceea ce privește designul exterior, Peugeot E-408 nu aduce modificări semnificative față de ceea ce am văzut deja pe piață. Noul model măsoară 4,69 metri în lungime, 1,85 metri în lățime și 1,49 metri în înălțime, poziționându-se în segmentul C, între modelele 3008 și 508. Acesta folosește platforma electrică E-EMP2, împărțind ADN-ul tehnologic cu Citroen C5X.
Deși liniile agresive din partea frontală și grila granulată au rămas neschimbate, E-408 vine echipat cu jante de 19 inci, optimizate pentru a reduce rezistența la înaintare. În plus, anvelopele speciale EV-friendly contribuie la creșterea eficienței acestui model electric.
Interior familiar, dar cu tehnologie avansată
Interiorul Peugeot E-408 păstrează stilul deja cunoscut al mărcii, cu faimosul Peugeot i-Cockpit. Panoul de bord include un ecran central de 10 inci, alături de butoane clasice pentru controlul funcțiilor esențiale. Sistemul de infotainment integrează comenzi vocale și inteligență artificială (precum ChatGPT), iar navigația utilizează tehnologia TomTom. Pe partea de conectivitate, modelul este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Pe lângă aspectele tehnologice, spațiul din portbagaj este limitat de amplasarea bateriei între punți, oferind o capacitate de 471 de litri, cu posibilitatea extinderii până la 1.540 de litri prin rabatarea banchetei.
Performanțe și autonomie impresionantă pentru Peugeot E-408
La lansare, E-408 va fi disponibil cu o singură opțiune de motorizare electrică, susținută de o baterie NMC (nichel-mangan-cobalt) de 58,2 kWh, care asigură o autonomie de până la 453 de kilometri în ciclu WLTP. Pentru încărcare, E-408 permite conectarea la o priză de curent alternativ de 11 kW sau la o stație de încărcare rapidă de 120 kW.
Prin fast-charging, bateria se poate încărca de la 20% la 80% în aproximativ 30 de minute, adăugând astfel circa 100 de kilometri în doar 10 minute.
De asemenea, Peugeot a anunțat deja deschiderea comenzilor pentru acest model în Europa, urmând să ofere două niveluri de echipare: Allure și GT. Aceste versiuni vor include dotări standard precum pompa de căldură și sistemul de pre-condiționare a bateriei, menite să optimizeze performanțele vehiculului în condiții de temperaturi scăzute.
Lansarea Peugeot E-408 reprezintă un pas important în direcția mobilității electrice pentru marca franceză, iar cu o autonomie competitivă și o gamă extinsă de echipamente, acest SUV coupe electric are toate șansele să devină un jucător important în segmentul său.
Comentează pe FACEBOOK