Clienții ING Bank pot face acum plăți instant și gratuite prin scanarea unui cod QR, datorită integrării serviciului RoPay în aplicația Home’Bank. Noua funcționalitate este valabilă din această săptămână și permite transferuri rapide și sigure, fără a fi nevoie de card sau IBAN.
ING Bank România a lansat o nouă opțiune de plată pentru utilizatorii aplicației Home’Bank, prin care aceștia pot transfera bani instant către alte persoane fizice doar prin scanarea unui cod QR generat de beneficiarul plății. Soluția face parte din prima etapă de implementare a serviciului RoPay în cadrul ING, un sistem de plăți moderne dezvoltat de TRANSFOND și Asociația Română a Băncilor, lansat oficial în 2024.
Cum funcționează plata prin RoPay în Home’Bank?
Pentru a efectua o tranzacție prin RoPay, utilizatorul trebuie să se autentifice în aplicația Home’Bank și să acceseze opțiunea „Scanează QR” din meniul „Plăți”, secțiunea „Alte Plăți”. Ulterior, se selectează contul curent în lei din care va fi realizată plata.
Există și o alternativă mai rapidă: utilizatorii pot ține apăsat pe pictograma aplicației Home’Bank de pe ecranul telefonului pentru a deschide direct funcția de scanare.
Ce tipuri de plăți pot fi realizate cu ING Bank?
Serviciul permite transferuri între persoane fizice, cu condiția ca beneficiarul să genereze un cod QR din aplicația băncii proprii. După scanare, utilizatorul verifică detaliile și autorizează plata. ING lucrează deja la dezvoltarea unei funcționalități prin care și primirea banilor prin RoPay va fi posibilă în curând.

De asemenea, clienții pot achita cumpărături în magazinele fizice prin scanarea codului QR RoPay afișat la POS sau pe un sticker, după autentificarea în aplicație. În cazul comenzilor online efectuate de pe laptop, tabletă sau PC, RoPay poate fi selectat ca metodă de plată, iar scanarea codului QR de pe ecran finalizează procesul.
Facturile de utilități pot fi achitate la fel de simplu, prin scanarea codului QR imprimat pe factură, direct din aplicație.
Tranzacții disponibile 24/7, inclusiv în weekend și sărbători legale
Unul dintre cele mai mari avantaje ale RoPay este disponibilitatea non-stop. Plățile pot fi efectuate oricând, inclusiv în weekend sau în zilele nelucrătoare, iar banii ajung instant la destinatar, dacă acesta are un cont într-o bancă înrolată în sistemul RoPay. Pentru clienții ING, toate plățile prin RoPay sunt gratuite.
Limitele maxime stabilite sunt de 49.999 de lei pentru tranzacțiile între persoane fizice și de până la 99.999 de lei pentru plăți online către comercianți sau la POS.
Plăți rapide către orice bancă înrolată în RoPay
Sistemul RoPay este gândit pentru a permite plăți rapide, indiferent dacă destinatarul are cont la aceeași bancă sau la altă bancă din România care participă la acest ecosistem. Nu sunt necesare detalii bancare sau informații despre card – scanarea unui cod QR este suficientă.
„Integrarea RoPay în Home’Bank le oferă clienților posibilitatea de a face plăți instant prin simpla scanare a unui cod QR, folosind telefonul sau tableta. Peste 85% dintre clienții ING folosesc deja aplicația Home’Bank, ceea ce ne confirmă poziția de lider în zona digitală. Această funcționalitate ne consolidează angajamentul de a livra o experiență digitală sigură și rapidă, care să-i ajute pe clienți să fie mereu cu un pas înainte, atât în viața personală, cât și în cea profesională”, a declarat Eleni Skoura, membru în Consiliul de Administrație și Head of Retail Banking la ING Bank România.
Comentează pe FACEBOOK