Programul Rabla a revenit începând cu 30 septembrie, însă ediția din acest an aduce bugete reduse și vouchere mai mici ca valoare. În doar 13 minute, fondurile pentru mașinile cu motoare clasice au fost epuizate.
A început Programul Rabla 2025
Interesul șoferilor pentru autoturismele cu motoare pe benzină și motorină a fost uriaș, astfel că fondurile disponibile, în valoare de 80 de milioane de lei, s-au epuizat în doar 13 minute de la deschiderea sesiunii, fiind depuse peste 7.000 de dosare.
„În doar 13 minute s-au înscris 7.298 de persoane fizice și au epuizat bugetul de 80.000.000 lei pentru achiziționarea autovehiculelor noi cu sisteme de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a motocicletelor și autovehiculelor cu sistem de propulsie hibrid.
Aplicația informatică a funcționat în parametri optimi, iar termenul minim de depunere al unei cereri a fost de aproximativ 1 minut și 20 de secunde”, potrivit unui anunț oficial al Administrației Fondului pentru Mediu, scrie adevarul.
Dacia Spring, în topul preferințelor românilor
În schimb, sesiunea pentru autoturismele electrice rămâne deschisă. Din bugetul total de 120 de milioane de lei, au fost utilizate până acum peste 44 de milioane, fiind depuse 2.516 dosare, ceea ce înseamnă că mai bine de o treime din fonduri sunt încă disponibile.
Cei care nu au reușit să prindă finanțare pentru mașini clasice pot aștepta o eventuală suplimentare de buget sau se pot orienta către varianta electrică.
Totuși, interesul pentru acest segment a scăzut semnificativ, deoarece valoarea ecobonusului este acum de doar 3.700 de euro, la jumătate față de edițiile anterioare.
În ceea ce privește preferințele consumatorilor, Dacia Spring rămâne una dintre cele mai populare opțiuni pentru mașinile electrice, urmată de Renault și Citroen. Pentru hibride, Suzuki conduce în topul preferințelor.
Comentează pe FACEBOOK