sâmbătă 2 martie 2024

România, țara accidentului la minut: 400.000 de ciocniri, 1.545 de morți, 3.535 răniți grav

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img

Coaliţia pentru Siguranţă Rutieră (CSR) atrage atenţia asupra numărului mare de accidente produse pe şoselele din România în 2023, arătând că, anual, au loc aproximativ 400.000 de evenimente de acest gen, ceea ce transformă ţara noastră în „ţara accidentului la minut”.

„Coaliţia pentru Siguranţă Rutieră atrage public atenţia asupra tragediilor produse pe şoselele României anul trecut. Astfel, conform celor mai recente date publicate de către Inspectoratul General al Poliţiei Române, anul trecut au fost constatate 53.961 de infracţiuni privind siguranţa circulaţiei pe drumurile publice. Tot anul trecut, s-au produs circa 4.500 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 1.545 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.535. Acestor accidente li se adaugă accidentele instrumentate prin formularul ‘Constatarea amiabilă de accident’, totalizând aproximativ 400.000 de accidente rutiere anual, ceea ce transformă România în ‘Ţara accidentului la minut'”, se precizează într-un comunicat al Coaliţiei transmis, miercuri, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, România este „fruntaşă” la accidente rutiere în Uniunea Europeană, iar acest fapt are efecte în lanţ asupra miilor de familii expuse acestor tragedii, şi nu numai.

„Înregistrăm în ţara noastră o rată medie de accidente de 6,6% la nivelul întregului parc auto, o cifră semnificativ mai mare decât Ungaria (2,8%), Cehia (2,8%) şi Slovenia (2,6%) şi nu putem ignora gravitatea situaţiei. Iar în sectorul de transport, frecvenţa este de trei ori mai mare decât media generală (19% faţă de 6,6%). Când facem comparaţii cu ţările din Europa, trebuie să ne uităm şi la comportamentul pe care fiecare dintre noi îl avem în trafic, nu doar la sistemele pe care fiecare ţară le are implementate. Dincolo de tragediile umane, rata foarte mare a accidentelor rutiere este unul dintre factorii de bază care influenţează preţul poliţelor RCA. Subliniem că, în căutarea de soluţii pentru sistemul RCA, trebuie avute în vedere în primul rând cauzele care au dus la situaţia actuală, respectiv numărul ridicat al accidentelor rutiere şi al deceselor asociate – un capitol la care România este, din păcate, fruntaşă”, arată CSR.

În acest context, Coaliţia pentru Siguranţă Rutieră, din care fac parte peste 35 de organizaţii şi experţi care şi-au propus să contribuie la scăderea frecvenţei şi severităţii accidentelor rutiere, spune că urmăreşte stabilirea unui set cuprinzător de măsuri pentru creşterea siguranţei rutiere în România.

„Aceste măsuri au fost deja sintetizate în Carta Albă a Siguranţei Rutiere, recent lansată, şi urmăresc trei direcţii de acţiune: politici publice pentru îmbunătăţirea legislaţiei, campanii de educaţie şi informare, precum şi proiecte concrete pentru creşterea gradului de siguranţă rutieră”, menţionează Coaliţia.

Printre măsurile imediate care vizează siguranţa în trafic, propuse de experţi în cadrul CSR, se numără:

– Săptămâna Siguranţei Rutiere (urmează să aibă loc între 15 şi 21 mai, în fiecare an) – fundamentată pe necesitatea de a educa populaţia în spiritul unei responsabilităţi colective pentru a diminua nivelul accidentelor rutiere. Dorinţa noastră este ca săptămâna aceasta să devină cea mai sigură perioadă a anului în materie de securitate rutieră, pentru toţi participanţii la trafic;

– dotarea Poliţiei Rutiere cu vehicule neinscripţionate, conform modelului de bune practici în UE;

– impunerea unui sistem automat de camere video, inclusiv în zonele urbane, care să fie însoţite de amenzi automate;

Coaliţia consideră esenţială o colaborare amplă cu toate părţile interesate pentru a reduce accidentele rutiere şi consecinţele asupra victimelor pe termen lung. Subliniem importanţa unei abordări sustenabile, care adresează inclusiv cauzele profunde ale evoluţiilor din zona RCA, în detrimentul unei soluţii temporare, concentrată pe efecte.

În 2024, Coaliţia precizează că va propune proiecte legislative şi va facilita discuţii pentru transformarea şoselelor româneşti în spaţii mai sigure, având în vedere colaborarea dintre sectorul public şi privat.

Comentează pe FACEBOOK
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro