duminică 1 decembrie 2024

Românii se pregătesc pentru Black Friday: Peste jumătate plănuiesc să facă achiziții, iar o treime au bugete de peste 1000 de lei

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Mai mult de jumătate dintre români intenționează să profite de reducerile din acest an de Black Friday, cu o treime dintre aceștia planificând să aloce cel puțin 1000 de lei pentru cumpărături. Potrivit unui sondaj recent realizat de tbi bank, 43% dintre cumpărători nu au economii puse deoparte, bazându-se pe salariul din octombrie sau pe împrumuturi pentru a acoperi cheltuielile.

Black Friday rămâne cel mai important eveniment din retail pentru români, 53% dintre aceștia pregătindu-se să prindă cele mai bune reduceri, chiar și în contextul creșterii costurilor de trai și al scăderii puterii de cumpărare.

Cumpărăturile pe credit, soluția pentru românii care vor să prindă ofertele

Cu toate că mulți cumpărători au în plan să cheltuie sume considerabile, mai mult de 72% dintre aceștia estimează un buget similar sau chiar mai redus față de cel de anul trecut.

Datele sondajului realizat de tbi bank în luna octombrie, pe un eșantion național de 1.171 respondenți, arată că o treime dintre participanți plănuiesc să cheltuie cel puțin 1000 de lei, însă doar 57% au economii dedicate pentru aceste achiziții.

„Black Friday continuă să atragă interesul românilor, aceștia vizând achiziții de produse pentru uz personal sau gospodărie, dar și cadouri de Crăciun. Peste 58% dintre aceștia se vor orienta către achizițiile online, iar un procent similar va folosi o aplicație de cumpărături,” a declarat Ionuț Sabadac, VP Merchant Solutions la tbi bank.

Totodată, 83% dintre cei intervievați urmăresc prețurile cu atenție înainte de Black Friday, iar peste 30% monitorizează produsele dorite cu mai bine de o lună în avans. Aproape 36% dintre respondenți sunt de părere că reducerile vor fi mai mici comparativ cu anul precedent, iar doar 10,2% anticipează discounturi mai mari.

Black Friday reducerile
bugetul alocat de romani pentru black friday

Ce și cum cumpără românii de Black Friday

Cumpărătorii români se concentrează pe produse esențiale și oferte semnificative: 42% caută cel mai mic preț pentru produsele de care au nevoie, în timp ce 37,7% sunt dispuși să achiziționeze doar dacă prețul este cel dorit. Aproximativ 20,5% vor face cumpărături numai dacă reducerea este substanțială, iar 58,5% se vor orienta către produse cu discounturi de cel puțin 30%.

Printre produsele preferate de români în această perioadă se numără electronicele (40,5%), electrocasnicele (39,2%), IT-ul (27,8%), îmbrăcămintea (18,4%), articolele home&deco (13,1%), produsele de beauty (11,7%), alimentele și băuturile (10,5%) și jucăriile (9,3%).

Peste 72% dintre români vizează articole de necesitate pentru casă și familie, în timp ce 28,1% se pregătesc pentru cadourile de Crăciun, iar aproape 20% vor să achiziționeze produse de valoare ridicată.

Promoții și beneficii în aplicația tbi

Pentru utilizatorii aplicației tbi, sunt disponibile peste 1.600 de magazine online partenere cu oferte de Black Friday la diverse produse, inclusiv articole de îmbrăcăminte, parfumuri, decorațiuni și jucării.

În cadrul campaniei din perioada 1-30 noiembrie, clienții tbi care optează pentru plata în 4 rate fără dobândă până la 2.000 de lei sau în maximum 60 de rate fixe pot participa automat la o tombolă pentru câștigarea a 230 de premii de câte 500 de lei, bani ce vor fi restituiți în contul acestora.

Sondajul tbi bank, desfășurat în octombrie 2024 pe platforma iVox, reflectă comportamentul de cumpărare al românilor pentru Black Friday, evidențiind preferințele și prioritățile acestora în fața ofertei de reduceri, în contextul economic actual.

Comentează pe FACEBOOK
author avatar
Culin Valentina
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro