Shrinkflation a ajuns și la urechile premierului Marcel Ciolacu. Este fenomenul prin care producătorii micșorează cantitatea unui produs, dar păstrează prețul inițial sau, în anumite cazuri, este chiar mai mare decât înainte. Astfel, consumatorii sunt păcăliți.
Ciolacu cere măsuri imediate împotrica fenimenului Shrinkflation
În timp ce unele țări au luat deja măsuri împotriva fenomenului cunoscut sub denumirea de „shrinkflation”, premierul Ciolacu abia acum vorbește despre măsuri.
„Unii comercianți au scăzut gramajul la produse alimentare, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că asta e o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este, de fapt, o scumpire camuflată și nejustificată economic sub un ambalaj foarte asemănător”, a declarat, joi, premierul Ciolacu, la începutul ședinței deGuvern, scrie euractiv.
Ciolacu adaugă că în România va fi constituit un grup care să facă un ghid de bune practici pentru combaterea fenomenului.
Premierul solicită autorităților de control din România să intervină urgent pentru a evita astfel de situații și după să pregătească „o reglementare pe modelul francez”, prin care producătorii să fie obligați să menționeze pe ambalaj dacă prețul produsului a rămas neschimbat chiar dacă gramajul a fostredus.
Comercianții ce nu vor respecta aceste reguli riscă „sancțiuni dure”, a mai spuspremierul.
Nouă metodă de a înșela cumpărătorii
Spre exemplu, autoritățile din Coreea de Sud au luat primele măsuri împotriva acestui fenomen. Autoritățile de la seul implementează măsuri ce obligă producătorii să anunțe cumpărătorii că produsul are un gramaj mai mic, decât a fost anunțat inițial.
De asemenea, ministrul Finanțelor din Franța a catalogat practica de a reduce gramajul unui produs, fără modificarea prețului, drept o „escrocherie”. Mai mult, comercianții sunt obligați să își anunțe clienții că produsul lor a suferit modificări, în privința cantității.
Comentează pe FACEBOOK