Trenurile care circulă între Brașov și Sighișoara fac chiar și 4 ore pe cei 128 km. Mai mult ca în anul 1929, când cel mai rapid tren era mai iute decât în prezent, făcând 2 ore și 28 minute, în timp ce în 1939, un tren Rapid făcea o oră și 55 de minute. S-a ajuns în această situație pentru că, după anul 2000 linia ferată s-a deteriorat foarte mult, iar acum, pe magistrala 300 sunt șantiere complexe, unde trebuie construite cele mai lungi tunele din țară. Lucrările au început la finalul anului 2019 și vor ține mulți ani, potrivit Hotnews.
Parteași mai rea este că, deși între Sighișoara și Teiuș/Simeria, linia este modernizată și vitezele sunt și de 140 km/h, parcursul lent dintre Brașov și Sighișoara face ca o călătorie București – Cluj să dureze opt ore jumătate și una București – Oradea, peste 12 ore.
Lucrările din această zonă sunt cele mai complexe efectuate în domeniul feroviar românesc după Revoluție. Spre exemplu, se construiesc două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri cu galerii duble, alte trei tuneluri cu galerii comune, dar și un viaduct de 1700 de metri
Stadiul fizic al lucrărilor de reabilitare pe tronsoanele Brașov – Apața și Cața – Sighișoara este de 21,75%, iar pe tronsonul Apața – Cața este de 16,5%.
Pentru anul viitor nu sunt, însă, vești bune. Timpii de așteptare vor crește.
„Odată cu demararea lucrărilor de modernizare au fost introduse mai multe restricţii de viteză, care nu au fost incluse de diviziile de specialitate în planul de mers 2022 – 2023. În consecință, în planul de mers 2023 – 2024, timpii de mers se vor mări cu aproximativ 15 minute, pentru a evita întârzierea trenurilor pe această distanţă”, au declarat cei de la CFR Infrastructă pentru sursa citată.
Comentează pe FACEBOOK