În anul 2022, 300.000 de petiții au fost gestionate de către Ministerul Afacerilor Interne, conform unui comunicat.
„Anul trecut, Direcția Secretariat General din cadrul Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne a primit și gestionat 13.529 de petiții. Cetățenii au transmis preponderent petiții în format electronic, fie prin intermediul formularelor de pe site-ul instituției, fie prin intermediul poștei electronice. În ceea ce privește modul de soluționare a petițiilor, 91,5% au fost gestionate de structuri din Ministerul Afacerilor Interne (inclusiv din Aparatul Central al instituției, precum Corpul de Control al Ministrului, Direcția Generală Management Resurse Umane, Departamentul pentru Situații de Urgență și Direcția Medicală), restul fiind redirecționate către alte instituții”.
În comunicat se arată că „activitatea de relații cu publicul a inclus și activitatea de consiliere a cetățenilor, care s-a desfășurat prin intermediul operatorilor care deservesc linia telefonică gratuită a Ministerului Afacerilor Interne – 0800 800 624 , care poate fi apelată, în fiecare zi lucrătoare, în intervalul orar 08.00-20.00. Linia TEL-VERDE este destinată informării, consilierii și semnalării unor aspecte care nu sunt urgente, pe domeniul de competență al Ministerului Afacerilor Interne. În anul 2022 au fost primite 1.769 de apeluri. De asemenea, ofițerii din cadrul Serviciului Relații cu Publicul au consiliat un număr de 295 persoane care s-au prezentat la sediul instituției”.
Principalele solicitări au fost legate de comiterea unor infracțiuni contra persoanei sau patrimoniului, tulburarea ordinii și liniștii publice, cereri de punere în posesie și de emitere a unor titluri de proprietate, cererile de încadrări, reîncadrări etc.
Desigur, au fost și numeroase situații de transmitere a sute de petiții cu privire la aspecte verificate deja și pentru care s-a transmis răspuns.
Este cazul unui cetățean care, în decurs de un an, a transmis 16.900 de petiții pe la aceleași subiect.
„Anul trecut, la nivelul Inspectoratului General al Poliției Române au fost înregistrate și gestionate aproximativ 260.000 de petiții. Cetățenii au transmis petiții prin poștă, e-mail, fax, depunere direct la sediul Poliției Române sau prin completarea formularului trimite o petiție online, care se accesează de pe pagina de internet (www.politiaromana.ro ).”