Uniunea Europeană (UE) va permite ca o parte din mașinile noi vândute după 2035 să nu fie complet nepoluante, după presiuni puternice din partea industriei auto și a unor state membre precum Germania și Italia.
UE ajustează planul din 2035 privind eliminarea mașinilor pe benzină și motorină
Comisia Europeană a propus renunțarea la interdicția vânzării de mașini noi cu motor cu ardere internă începând cu 2035, ceea ce va permite vânzarea în continuare a vehiculelor neelectrice. Măsura vine în urma presiunilor intense din partea Germaniei, Italiei și a sectorului auto european.
Se pare că executivul UE a cedat apelurilor producătorilor auto de a continua să vândă vehicule hibride plug-in și extensii de autonomie pe combustibil, pentru a-i ajuta să concureze cu Tesla și cu producătorii chinezi de vehicule electrice, relatează Reuters, potrvit Mediafax.
Pragul va scădea de la 100% la 90%, ceea ce deschide calea pentru menținerea pe piață a unor modele hibride plug-in și, în anumite condiții, a motoarelor cu ardere internă.
Restul de 10% din producție va trebui compensat prin măsuri ecologice aplicate în fabrici, precum utilizarea oțelului verde produs în Europa sau folosirea biocombustibililor pentru vehiculele non-electrice, scrie The Guardian.
Potrivit Comisiei, această abordare va permite ca hibridele, vehiculele cu extensie de autonomie și motoarele clasice să rămână o opțiune, alături de mașinile electrice și cele pe hidrogen.
În același timp, Bruxelles-ul a relaxat și obiectivele pentru autoutilitare electrice, reducând ținta de scădere a emisiilor până în 2030 de la 50% la 40%.
Decizia vine după lobby intens din partea cancelarului german Friedrich Merz și a premierului italian Giorgia Meloni și este văzută drept o victorie pentru industria auto europeană, care întâmpină dificultăți în tranziția către electric și se confruntă cu o concurență tot mai dură din partea producătorilor chinezi.
Modificarea a fost criticată dur de Verzii din Parlamentul European, care susțin că măsura slăbește semnificativ una dintre cele mai importante politici europene de reducere a emisiilor.
Comentează pe FACEBOOK













