După febra ofertelor de Black Friday, mulți români așteaptă acum să-și primească coletele, însă este important ca aceștia să fie vigilenți la mesajele primite de la curieri, deoarece unele pot fi încercări de fraudă. ING Bank își încurajează clienții să verifice opțiunile de securitate disponibile în conturile lor și să activeze toate funcționalitățile pentru o protecție mai bună.
ING a lansat Kitul de siguranță, un pachet de funcționalități disponibile în Home’Bank, ce include opțiuni precum geolocalizarea, notificările push, autentificarea biometrică și verificarea versiunii aplicației.
Potrivit lui Răzvan Porumb, Product Area Lead Digital & Assisted Tribe Home’Bank la ING Bank România, siguranța digitală este o prioritate, iar kitul oferă clienților un mod eficient de a-și monitoriza nivelul de securitate și de a activa setările necesare pentru a preveni accesul neautorizat.
În prima lună de la lansare, peste 200.000 de clienți au verificat acest kit pentru a-și consolida protecția contului.
Tipuri Frecvente de Fraudă și Precauțiile Necesare
Conform unui studiu sendSMS, principalele tactici de fraudă folosite în România includ mesajele false ce anunță premii inexistente.
Aceste atacuri au reprezentat 52% din fraudele prin SMS între aprilie și iulie 2024, atacatorii solicitând accesarea unor site-uri periculoase unde cer date bancare.
În plus, domeniile de finanțe, telecomunicații și servicii de curierat au fost frecvent vizate, iar metodele devin tot mai sofisticate, avertizează Liviu Băltoi, consultant de securitate cibernetică la sendSMS.
De la începutul lunii august, escrocii au exploatat teama utilizatorilor de a pierde accesul la bani, trimițând mesaje false care anunțau suspendarea conturilor bancare. Aceste mesaje au reprezentat 58% din atacuri, urmate de alerte de colete cu adresă incompletă, fiecare caz având ca scop colectarea datelor personale.
Cum Își Pot Proteja Clienții ING Conturile în Fața Fraudatorilor
Kitul de siguranță Home’Bank de la ING oferă o serie de funcționalități esențiale pentru securizarea contului. Printre acestea se numără:
- Dispozitiv de încredere: clienții își pot seta un dispozitiv propriu, astfel încât accesul de pe alte dispozitive să fie monitorizat și să declanșeze alerte de securitate.
- Geolocalizarea: activează blocarea automată a accesului din alte locații geografice, prevenind tranzacțiile suspecte.
- Autentificarea biometrică: accesul în Home’Bank și autorizarea tranzacțiilor prin amprentă sau recunoaștere facială, pentru o securitate sporită.
- Notificări push: clienții sunt alertați de fiecare dată când există activitate în cont, pentru a preveni eventualele accesări neautorizate.
- Actualizarea parolei și a aplicației: ING recomandă schimbarea parolei periodic și utilizarea celei mai recente versiuni a Home’Bank pentru acces la cele mai noi soluții de securitate.
Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring & Prevention ING Bank România, subliniază importanța activării acestor funcții și evitarea accesării linkurilor nesigure din mesaje. „Prevenția este cheia. Protecția pe termen lung depinde de setările de securitate pe care le activăm acum.”
Pentru mai multe informații despre recunoașterea și prevenirea tentativelor de fraudă online, clienții ING pot accesa secțiunea de securitate disponibilă pe site-ul băncii.
Comentează pe FACEBOOK