Vă prezentăm astăzi noi elemente ce ar trebui să țină de competența DNA, cu privirea la contractul uluitor al PNL-ului prin care își fac publicitate on-line. Vorbim de suma plătită în avans, de pe o zi pe alta către o firmă cel puțin dubioasă și care a fost de 1,8 milioane de lei, pentru o singură lună. Reacțiile cititorilor jurnalist.ro, precum și a publicului de pe Facebook au condus către întrebări firești: -Chiar s-au cheltuit pe bune acei bani? I-a sifonat cineva? Cum de au acceptat liberalii să plătească acești bani în avans, fără să aibă garanția prestării serviciilor? Ce făcea PNL cu reclamă pe Facebook de 20.000 de lei pe zi, vreme de o lună de zile?
Ei bine, așa cum v-am promis, investigația noastră continuă astăzi. Suntem în măsură să afirmăm că peste 1 milion de lei din acea factură sunt bani nejustificați, ce nu te pot duce cu gândul decât la o sifonare de proporții. Iată și calculele:
- Pe 19 octombrie 2021, PNL plătește cele 1,8 milioane de lei și primește la schimb un grafic cu servicii ce urmau a fi prestate. Îl mai publicăm o dată pentru a înțelege și cititorii care au ratat Episodul 1.
- Imediat firma SC Future Innovation SRL, prestatorul, începe o campanie furibundă în numele PNL. Ținta principală: USR. Adică foștii lor aliați la guvernare, cu care tocmai rupseseră lanțul de iubire ca urmare a moțiunii împotriva lui Cîțu. Principalii vizați în postările sponsorizate pe Facebook de către liberali erau Vlad Voiculescu și Ioana Mihăilă. O descriere amănunțită a acelei acțiuni au făcut-o colegii de la G4Media și o găsiți aici:
- Bomba o aflăm abia la încheierea lunii de contract dintre PNL și Future Innovation, adică ulterior datei de 18 noiembrie. Din nefericire pentru ambele părți, toată reclama pe Facebook și prin Google Adds lasă urme extrem de evidente. Acolo putem vedea exact cine și ce sumă a plătit în nume propriu sau pentru un client anume, într-un interval de timp. Priviți datele:
Iată și explicația pentru cei nefamiliarizați cu asemenea statistici. În prima fotografie avem suma pe care a cheltuit-o PNL pe reclamă Facebook în intervalul 15 aprilie – 16 octombrie (anterior contractului cu Future Innovation). Imediat dedesupt avem interogarea pentru perioada 15 aprilie – 16 noiembrie. Diferența dintre cele două sume ne dă exact ceea ce s-a cheltuit în intervalul de contract al sereleului Future Innovation: 3.408.059 – 3.132.575 = 275.484 lei
A doua poză vă arată mult mai clar suma de care vorbim, alături de care aveți și câteva dintre reclamele amintite. Se poate vedea cum multe dintre ele sunt atacuri directe la liderii USR.
În fine, cifrele pe platforma Google Ads sunt și mai clare. Vorbim de 4 zile în care Future innovation a plătit astfel de acțiuni, totalul fiind de 39.000 de euro! Pentru a fi mai simplu, am convertit și această sumă în lei.
Acum haideți să vedeți tabelul jafului:
Avem trecute acolo toate sumele invocate în Anexa 1, cea în baza căreia liberalii au plătit cele 1,8 milioane de lei. Pasajele cu roșu reprezintă sumele necheltuite conform angajamentului (servicii neprestate). Remarcați că am adăugat acolo toate cheltuielile exorbitante pe care oricum aceștia le trecuseră în contract (20.000 de lei/zi pentru Facebook și 20.000 de lei pe zi pentru Google).
Plus comisionul agenției, de „doar” 290.000 de lei pe lună l-am pus tot la sume sifonate.După cum vedeți și dumneavoastră, rămâne o sumă de 1.099.515 lei de care nu s-a prestat nimic, nu este prevăzută în documentele justificative, dar de care nimeni nu și-a pus semne de întrebare. Evident, așa cum arată hârtiile, ea a rămas în conturile sereleului SC Future Innovation SRL, cu sediul în comuna Tunari. Ce s-a întâmplat cu acești bani, către cine au fost ei direcționați? Se mai află și astăzi în conturile companiei? Iată întrebări la care reprezentanții firmei din Tunari nu au binevoit să ne răspundă. Vorbim de cele două doamne care apar în acte: Monica Neagoe, administrator și AnaMaria Florescu. Așa cum v-am prezentat în ancheta de ieri, doamna Florescu a răspuns la telefon, dar a închis brusc atunci când a aflat cine suntem și ce dorim. Aveau și motive să fugă de întrebările presei aceste doamne. În Episodul 3 al anchetei noastre veți vedea cine sunt ele și ce istoric are această firmă, despre care Pavel Popescu, liderul PNL sector 4 afirma cu nonșalanță că le-a găsit la partid…
Aveți mai jos și primul Episod, deja publicat, din seria anchetelor intitulate „Cum sifonează PNL-ul banii din subvenție”:
https://jurnalist.ro/sfidare-pnl-a-tocat-18-milioane-ron-intr-o-singura-luna-pe-publicitate-online/
Comentează pe FACEBOOK