Pentru a evita cumpărarea pietrelor la prețuri exagerate, noile reglementări propuse de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) impun ca vânzătorii de obiecte din metale și pietre prețioase să specifice pe etichetă atât greutatea metalului prețios, cât și greutatea pietrei sau pietrelor montate.
Această măsură are scopul de a furniza consumatorilor informații mai detaliate și transparente în procesul de achiziționare, conform unui proiect ANPC aflat în stadiul de consultare publică, conform informațiilor furnizate de Mediafax.
Prin urmare, în momentul achiziției, informația pe etichetă va fi „greutatea metalului prețios și greutatea pietrei sau a pietrelor montate, pentru fiecare obiect aflat la comercializare pe piața națională”.
„Aceste informaţii au rolul de a ajuta consumatorii să facă alegeri în cunoștință de cauză”, potrivit unui comunicat de presă.
Conform ANPC, în prezent, modalitatea de informare a consumatorilor care achiziționează astfel de obiecte este incompletă. A fost observat că în situația vânzării „la gram”, prețul final include și greutatea pietrei sau pietrelor montate, ceea ce duce la vânzarea acestora „la preț de aur”.
În consecință, costul final al obiectului nu reflectă cu exactitate costul cantității de metal prețios achiziționată.
Comentează pe FACEBOOK