sâmbătă 13 aprilie 2024

Mărțișor de la Firea: 50 de milioane pe autobuze

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img

Veste bună, publicată de primarul Gabriela Firea pe pagina sa de Facebook: vom avea autobuze hibrid în București, începand cu 1 Martie. De Mărțisor vor apărea pe străzi primele mașini „ecologice” de producție germană. Un contract cu firma Mercedes, în valoare de aproximativ 50 de milioane de euro (bani luați pe credit, desigur) va face posibilă această realizare. Mașinile, 130 la număr, vor veni câte 20 pe lună, începând cu luna Mărțișor. Poze cu minunea nemțească au apărut, în exclusivitate, pe pagina de promovare Facebook a primarului Capitalei. Până aici, știrea arată bine. Ba chiar optimist și european, dar nu uitați de la ce am pornit: 50 de milioane de euro!

Turcismele au făcut o gaură de 100 de milioane + TVA

Așa se circulă cu turcii

Pentru cei care au uitat, parcul auto al Societății de Transport București tocmai ce s-a înnoit acum un an și jumătate. Vorbim de celebrele autobuze turcești Otokar, pe care le-au tot înjurat bucureștenii. După o licitație cu cântec și scandal enorm, primăria o decis să cumpere cu 100 de milioane fără TVA acele produse. Ce a urmat, știți cu toții! Noile mijloace de transport au sucombat pe capete. Ploua în ele, plecau singure, scoteau aburi printre călători.. Imaginile cu pricina au făcut luni de zile deliciul Internet-ului și au tocat nervii bucureștenilor. În paralel, toate primăriile din țară au făcut achiziții de autobuze din cu totul alte surse, iar produsele au fost mult superioare. Ba chiar și mai ieftine.

A ajuns tot la mâna nemților

Pe principiul, când te cârpești, cheltuiești, primăria București mai bagă acum 50 de milioane în autobuze. Evident, acestea din urmă sunt necesare, mai ales că presiunea europeană e mare. UE ne cere să avem mașini nepoluante, care să funcționeze pe mijloace alternative de consum. Așa că autobuzele turcești pot intra la pensie. Unele dintre acestea intraseră oricum, chiar din ziua livrării. Cele venite acum sunt de producție germană, ale fix aceleiași companii ce a pierdut licitația cu turcii de la Otokar.

Așa arată postarea primarului

Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, laţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate). ”Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluție sustenabilă, economică și fiabilă, astfel necesitând o mentenanță similară autobuzelor convenționale”, spune comunicatul PMB.

Ceea ce nu spune nimeni, este motivul pentru care a trebuit să aruncăm 100 de milioane de euro pe porcăriile turcești, pentru a fi nevoiți să le înlocuim acum. Autovehicule hybrid existau și acum 2 ani….

 

Comentează pe FACEBOOK
author avatar
Jurnalist
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro