luni 9 decembrie 2024

Mașini electrice: Doar 16% dintre români intenționează să cumpere un vehicul anul următor

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Un sondaj realizat pentru platforma despre-energie.ro, un proiect al companiilor E.ON și Delgaz Grid, arată că interesul pentru achiziționarea unei mașini electrice în România rămâne scăzut. Doar 16% dintre respondenți declară că iau în considerare această opțiune în următoarele 12 luni, în timp ce 26% sunt încă indeciși și evaluează ideea. Majoritatea, aproape 58%, afirmă că nu au în plan o astfel de achiziție.

Studiul relevă o deschidere mai mare din partea tinerilor sub 35 de ani, dintre care 42% și-au exprimat interesul pentru un vehicul electric, spre deosebire de persoanele din celelalte categorii de vârstă.

Principalele motive pentru achiziția unei mașini electrice

Respondenții care sunt atrași de ideea de a trece la un vehicul electric invocă în primul rând beneficiile de mediu (42%), fiind motivați de reducerea poluării. Pe lângă aceasta, avantajele economice ale unui vehicul electric – cum ar fi costurile mai reduse de întreținere și alimentare (24,7%) și performanțele tehnice avansate (11,6%) – contribuie la interesul lor.

De asemenea, subvențiile și beneficiile fiscale oferite la achiziție reprezintă un stimulent pentru 9,6% dintre participanți.

Prețul ridicat și lipsa infrastructurii, bariere importante

Pentru mulți dintre respondenți, prețul total al unei mașini electrice reprezintă o piedică semnificativă. Aproximativ 88% dintre aceștia consideră că prețul ridicat este un impediment major, doar 12% afirmând că nu îl percep ca pe un obstacol.

Infrastructura de încărcare slab dezvoltată este un alt factor care limitează dorința de achiziție, 85% dintre români declarând că lipsa unei rețele extinse de stații de încărcare îi descurajează să cumpere un vehicul electric.

mașini electrice România
cumpararea vehiculelor electrice pentru 2025

Totuși, 15% dintre participanți sunt de părere că ar reuși să se adapteze și cu stațiile existente.

Autonomia vehiculelor și reducerea subvențiilor, alte motive de reticență

Un alt motiv pentru reticența față de vehiculele electrice este autonomia scăzută, 82% dintre români fiind îngrijorați de capacitatea de a parcurge distanțe lungi cu o singură încărcare.

De asemenea, 80% consideră că diminuarea subvențiilor statului prin ecotichete reprezintă o problemă în adoptarea acestui tip de vehicule.

Preferințele de încărcare a mașinilor electrice

În cazul în care ar deține un automobil electric, peste jumătate dintre respondenți (56%) ar prefera să îl încarce acasă, prin intermediul unei stații de încărcare instalate la domiciliu. Restul de 44% sunt deschiși să utilizeze, atunci când este necesar, stațiile publice de încărcare.

Platforma despre-energie.ro, lansată în 2020 de companiile E.ON și Delgaz Grid, și-a propus să ofere publicului informații clare și accesibile despre sectorul energetic. Scopul platformei este de a ghida consumatorii în gestionarea resurselor de energie pentru gospodăria proprie.

Studiul a fost realizat de Sondaje Marketing Relații Publice SRL în perioada 26 august – 11 septembrie 2024, pe un eșantion reprezentativ de 1.004 utilizatori online din România, având o marjă de eroare de ±3%.

Comentează pe FACEBOOK
author avatar
Culin Valentina
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro