Piața mașinilor electrice este în cădere liberă, potrivit Hotnews. Vânzările au scăzut dramatic, la nivel mondial. Și în România există aceeași tendință de scădere. Datele APIA arată că luna aprilie a fost încă o lună de scădere pentru mașinile full-electrice în țara noastră, față de anul 2023.
Piața mașinilor electrice, pe un trend descendent
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 5,5% din piață, în luna aprilie a anului 2024, față de aprilie 2023, când reprezentau 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid, în creștere cu 11% față de luna aprilie a anului trecut, dețin o cotă de piață de 3.3%.
Și la nivel mondial a scăzut cererea pentru mașini electrice. Schimbarea de pe piață, potrivit analiștilor, a fost influențată de o serie de factori, printre care reducerea subvențiilor în mai multe state, reglementările mai stricte, vânzările sezoniere mai mici, dar și prețurile relativ mari la autoturismele electrice.
Industria a fost trasă în jos de evoluțiile modeste de pe trei piețe principalele, Franța, Germania și China. Cele două mari piețe europene au înregistrat scăderi de până la 50%, iar în China, vânzările s-au restrâns cu 26%, la începutul anului, scrie Euronews.
Analiștii cred că această criza a vânzărilor de mașini electrice va fi una de scurtă durată și piața își va reveni. Producătorii sunt presați să-și sporească cheltuielie pentru vehicule electrice și hibrid, ca răspuns la limitele tot mai stricte stabilite de Uniunea Europeană în domeniul poluării.
De asemenea, mai mulți producători occidentali au anunțat pregătirea unor modele electrice ieftine, pentru a face față concurenței tot mai mari din partea grupurilor auto chineze.
Înmatriculările totale de autoturisme noi, în creștere în România
Înmatriculările totale de autoturisme noi au fost în creștere cu 33% față de luna a patra din 2023, arată datele APIA. Asta, datorită demarării programelor Rabla.
Dacia a fost marca numărul unu la patru luni, cu aproape 14.000 de mașini, iar Toyota și Skoda au avut fiecare peste 3.000 de mașini. Pe locul 4 a fost Volkswagen, iar pe cinci, Hyundai. Modelele cel mai bine vândute au fost Logan, Duster și Sandero de la Dacia și două mașini ale unor mărci străine: Toyota Corolla și Skoda Octavia.
Segmentul SUV are aproape 46% din piață, iar clasa C, 31%.
Piața auto totală a trecut de 45.000 de mașini la patru luni, dintre care 13.000 în aprilie. Mașinile full-electrice au trecut de 4.100 de unități la patru luni, creștere de 2% față de perioada similară din 2023. Dacia Spring are 37% din piața electricelor, iar Tesla Motors are 30%.