După achiziția pachetului majoritar de acțiuni al lanțului de cafenele 5 to Go, fondurile de investiții INVENIO Partners și Accession Capital Partners (ACP) vizează o triplare a valorii companiei, de la 30 la 90 de milioane de euro.
Reprezentanții acestor fonduri subliniază că 5 to Go ar putea ajunge la o creștere de până la 4-5 ori în următorii cinci ani. Dacă aceste obiective ar fi atinse, 5 to Go s-ar clasa pe locul patru în Europa, imediat după McCafe, Costa Coffee și Starbucks.
Detalii despre tranzacția 5 to Go
Lanțul românesc de cafenele 5 to Go, recunoscut pentru succesul său în regim de franciză, a fost evaluat la 30 de milioane de euro și a fost vândut vehiculului de investiții 5tg Invest, creat de fondurile INVENIO și ACP.
Suma tranzacționată s-a ridicat la aproximativ 18 milioane de euro. Structura acționariatului este următoarea:
- 5tg Invest (INVENIO și ACP cu cote egale): 60%;
- Fondatorii Radu Savopol și Lucian Bădilă: 25%;
- Fondul Mozaik: 10%;
- Andrei Alecu: 5%.
INVENIO Partners, cu sediul în Bulgaria, are o vastă experiență în dezvoltarea transfrontalieră, iar Accession Capital Partners, din Polonia, a investit în peste 65 de companii, totalizând investiții de peste 800 de milioane de euro în Europa Centrală și de Est.
Consilierea juridică și financiară
Pentru realizarea tranzacției, INVENIO și ACP au beneficiat de consiliere juridică din partea firmelor Dentons și Schoenherr, în timp ce KPMG România s-a ocupat de analiza financiară și fiscală.
De asemenea, 5 to Go a fost consiliat juridic de IC Legal, coordonată de Ion Chivu. Finalizarea tranzacției depinde de aprobările autorităților din România, fiind estimată pentru primul trimestru al anului 2025.
Strategii de creștere pentru 5 to Go
INVENIO și ACP, investitori de private equity, intenționează să extindă semnificativ lanțul 5 to Go. „Planificăm o triplare a valorii companiei, dar credem într-o creștere de până la 4-5 ori în următorii cinci ani,” afirmă Tony Romani, senior advisor INVENIO Partners.

Un motor de creștere cheie va fi dezvoltarea vânzărilor de produse sub brand propriu în rețelele de retail, care ar putea ajunge la 25% din cifra de afaceri.
Expansiunea 5 to Go în Europa
Deși dezvoltarea în România continuă, accentul se mută pe piețele externe, cu focus pe țările cu comunități mari de români, precum Irlanda, Marea Britanie, Franța, Spania și Germania. „Ne propunem să deschidem peste 1.500 de locații în următorii cinci ani,” spune Lucian Bădilă.
Costurile pentru o franciză 5 to Go variază în funcție de țară, pornind de la 15.000 – 20.000 de euro în România, până la 40.000 de lire în Irlanda. Deja s-au deschis listele de așteptare pentru francizații interesați să opereze cafenele 5 to Go în străinătate.
Planuri viitoare: posibila listare la bursă
INVENIO și ACP iau în considerare o eventuală listare a 5 to Go la Bursa de Valori București (BVB). „Listarea ar putea reprezenta o opțiune de exit și semnalizează investitorilor potențialul companiei,” a adăugat Tony Romani.
Până în prezent, dezvoltarea 5 to Go s-a bazat exclusiv pe finanțări interne, dar emisiunea de obligațiuni la bursă este o soluție analizată pentru viitor.
Comentează pe FACEBOOK