Un nou studiu realizat de platforma imobiliară Storia.ro arată că locuitorii din Brașov sunt cei mai mulțumiți de accesul la transport public, în timp ce Călărași se află pe ultimul loc la acest capitol. Clasamentul, parte a indexului T.R.A.I. creat de Storia, dezvăluie percepțiile locuitorilor din principalele orașe din România privind accesibilitatea transportului în comun.
Orașele cu Cel Mai Bun Transport Public: Brașov, Târgoviște și Sibiu Conduc Clasamentul
Conform analizei, locuitorii din Brașov sunt cei mai mulțumiți de transportul public, orașul obținând un scor de 84,6. Târgoviște urmează îndeaproape, cu un scor de 83,2, în timp ce Sibiu completează podiumul cu 83 de puncte. Aceste orașe au reușit să se remarce printr-o rețea eficientă de transport în comun, care oferă acces facil la majoritatea zonelor urbane.
Bucureștiul, deși cunoscut pentru traficul aglomerat, ocupă poziția a patra în clasament, cu un scor de 81,5, datorită unei rețele extinse de mijloace de transport în comun. Alte orașe bine cotate includ Râmnicu Vâlcea (80,7) și Galați (80,5), unde locuitorii apreciază accesibilitatea transportului public.
Dificultăți Majore în Transportul Public din Călărași, Alexandria și Drobeta-Turnu Severin
La polul opus, orașele în care transportul public este perceput ca fiind dificil de accesat includ Călărași, care a obținut un scor de doar 58,6, Alexandria (59,3) și Drobeta-Turnu Severin (60,9). Locuitorii din aceste zone subliniază necesitatea unor îmbunătățiri semnificative în infrastructura de transport.
De asemenea, alte orașe precum Miercurea Ciuc (61,4), Slobozia (63,9) și Giurgiu (68,4) sunt percepute ca având o rețea de transport în comun dificil de utilizat, reflectând nevoia de investiții suplimentare.
Cartierele cu Cel Mai Bun Acces la Transport Public: Bucureștiul Domină Topul
La nivel de cartiere, Basarab din București este considerat cel mai accesibil în ceea ce privește transportul public, cu un scor impresionant de 95,8. Alte zone bine cotate din Capitală sunt Universitate (95,5), Gara de Nord (93,6) și Eroii Revoluției (93,5), care beneficiază de o conectivitate excelentă la rețeaua de transport.
În afara Bucureștiului, cartierele Mazepa 1 din Galați (94,7) și Gara din Constanța (94) sunt, de asemenea, foarte bine evaluate de locuitori. În Brașov, cartierul Gării a obținut un scor de 93,9, confirmând eficiența sistemului de transport din zonă.
Cartiere cu Acces Dificil la Transport Public: Probleme în Pitești și Timișoara
Pe de altă parte, locuitorii din cartierul Popa Șapcă din Pitești au acordat un scor foarte scăzut, de doar 37,2, reflectând dificultăți majore în utilizarea transportului public. Alte cartiere cu probleme sunt Ronaț din Timișoara (40,5) și Nicolae Grigorescu din Oradea (42,8), unde locuitorii se confruntă cu o lipsă acută de opțiuni de transport.
Investițiile în Infrastructura de Transport Sunt Cheia pentru Îmbunătățirea Accesibilității
Monica Dudău, Senior Marketing Manager la Storia & OLX Imobiliare, subliniază importanța percepției locuitorilor în acest context: „Clasamentele bazate pe indexul T.R.A.I. evidențiază atât realizările, cât și provocările în domeniul mobilității urbane. Diferențele semnificative între orașe și cartiere indică necesitatea continuării investițiilor în infrastructura de transport, pentru a asigura accesibilitate pentru toți locuitorii.”
Analiza Storia a integrat atât date obiective, colectate din surse precum Google Traffic și Google Places, cât și perspective subiective ale locuitorilor din zonele incluse în platformă.
Evoluția Percepției Asupra Transportului Public în Marile Orașe
În ceea ce privește evoluția percepției locuitorilor în principalele orașe, Bucureștiul a înregistrat o ușoară creștere, de la 81,4 puncte în 2023 la 82 în 2024, semn că investițiile în infrastructură au avut un impact pozitiv. În schimb, Constanța și Iași au înregistrat scăderi semnificative în percepția accesibilității transportului public, indicând provocări în menținerea unei rețele eficiente.
Aceste rezultate subliniază necesitatea continuării investițiilor în infrastructură și adaptarea rețelelor de transport pentru a satisface nevoile în continuă schimbare ale comunităților urbane.
Comentează pe FACEBOOK