miercuri 16 octombrie 2024

Volvo și alte companii majore cer UE să respecte interdicția pentru mașinile pe combustie

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Volvo Car AB și alte 50 de companii influente au cerut Uniunii Europene să respecte planul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare pe combustie, începând cu 2035. Solicitarea vine în contextul în care marii producători auto europeni, precum Volkswagen, BMW și Stellantis, nu au luat încă o poziție publică pe acest subiect.

Potrivit unui comunicat, cele 50 de companii semnatare, printre care se numără Rivian Automotive, Uber Technologies, IKEA și Iberdrola, au insistat ca politica europeană să rămână neschimbată, subliniind că industria auto are nevoie de stabilitate pentru a face investiții pe termen lung și pentru a sprijini obiectivele de mediu ale UE.

„Electrificarea este cea mai importantă măsură pe care industria auto o poate adopta pentru a reduce amprenta de carbon. Obiectivul pentru 2035 este esențial pentru a ne alinia și pentru a asigura competitivitatea Europei”, a declarat Jim Rowan, CEO al Volvo.

Transportul, un sector critic pentru reducerea emisiilor

Sectorul transporturilor rămâne singurul din Europa care a înregistrat o creștere a emisiilor de gaze cu efect de seră în ultimele trei decenii. Pentru ca Uniunea Europeană să își îndeplinească obiectivul de a reduce emisiile nete cu cel puțin 55% până în 2030, este crucial ca această tendință să fie inversată rapid.

Volvo mașini
interdictia pentru masini cu combustibil

Susținătorii interzicerii vânzărilor de mașini noi cu motoare pe combustie argumentează că UE este în prezent în urmă față de China în ceea ce privește producția de vehicule electrice și adoptarea la scară largă a acestora. Pentru a recupera acest decalaj, companiile solicită o strategie clară și fermă din partea Bruxelles-ului.

Reticența marilor producători auto europeni

Deși Volvo și alte companii din diverse sectoare sprijină tranziția către vehicule electrice, marile companii auto europene, precum Volkswagen, BMW și Stellantis, nu au semnat scrisoarea comună, preferând o poziție rezervată în această privință.

Între timp, Italia crește presiunile asupra Uniunii Europene, cerând o reevaluare a obiectivelor ambițioase de electrificare.

Comentează pe FACEBOOK
author avatar
Culin Valentina
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro