Pavel Popescu, vicepreședinte ANCOM, a vorbit, miercuri, despre cum a fost posibilă campania agresivă a lui Călin Georgescu pe TikTok și de ce nu s-au luat măsuri. Potrivit acestuia, premierul Marcel Ciolacu a fost informat încă de la începutul anului de situația
ANCOM: Am discutat personal cu premierul despre situația de pe TikTok
„Premierul României a fost informat încă de la începutul anului de situația cu TikTok. Am discutat personal cu el. În coaliție a existat o discuție (…) contondentă cu platforma TikTok, pentru că undeva prin martie-aprilie erau undeva la 22.000 de conturi conectate la propaganda rusă pe platforma de TikTok, care au fost date jos. Cei de la TikTok s-au întâlnit cu liderii marilor partide politice, de fapt, cu toate partidele politice din România, și s-au pus la punct niște lucruri astfel încât campania de locale și europarlamentare să se desfășoare corect, ceea ce s-a întâmplat”, a declarat Pavel Popescu pentru B1 TV.
„De această dată, vă spun cu toată responsabilitatea, știți că nu sunt genul de om care să se spele pe mâini, cu atât mai mult cât ocup acum o funcție în cadrul unei instituții care este responsabilă ca autoritatea supremă în stat pe Digital Services Act. Noi am făcut absolut tot ce ne-a stat în putere, am notificat instituții de pe teritoriul statului român, am colaborat cu instituții, pentru că rolul ANCOM este unul foarte simplu. Este cureaua de transmisie între Comisia Europeană și AEP, AEP fiind singura autoritate în statul român responsabilă în totalitate de procesul electoral în România”, a adăugat vicepreședintele ANCOM.
Pavel Popescu: De data aceasta, TikTok nu a răspuns. A întors spatele autorităților din România
„AEP a sesizat TikTok în n ocazii și, de data aceasta, TikTok nu a răspuns. A întors spatele total autorităților din România. Nu aveam ce să facem noi, ca autorități, să dăm buzna peste TikTok, că n-avem cum, din păcate. Ne-am dori, dar n-avem cum să dăm buzna să le cerem socoteală, că TikTok aparține unei țări și unui partid comunist, care finanțează această companie”, a mai declarat Pavel Popescu.
Jucan (CNA): TikTok a întors spatele României, pentru că ministrul Digitalizării a preluat discuția cu platformele și a personalizat-o
La rândul său, Valentin Jucan, vicepreședinte al Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), a arătat cu degetul spre Ministerul de Interne (MAI), Serviciul Român de Informații (SRI) și Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC).
„S-a greșit. Îi dau dreptate colegului de la ANCOM când spune că ANCOM e practic autoritatea desemnată să gestioneze acest întreg DSA. În acest DSA sunt o grămadă de instituții, că e un domeniu foarte vast. Multe instituții, chiar și bancare, pot să acceseze acest DSA. (…) Deci sunt multe instituții și ANCOM e în vârf. Aici nu ANCOM trebuia să se uite în platforma TikTok, dar în interiorul acestui mecanism sunt alte instituții care ar fi trebuit să sesizeze ANCOM – MAI, DNSC, SRI, spuneți-le cum doriți. Aceste instituții au fost reprezentate la masa discuțiilor în sediul ANCOM. Ne-am întâlnit de nenumărate ori în sediul ANCOM și trebuia să plecăm de la masă cu un mecanism în vederea asigurării funcționării DSA astfel încât în astfel de situații o instituție să sesizeze conducerea ANCOM, iar conducerea ANCOM să dea mesajul mai departe spre Comisia Europeană. Dar trimiterea mesajului nu exonerează instituția națională de a acționa”.
De ce „TikTok a întors spatele României”
„Faptul că TikTok a întors spatele României… și vă spun, după părerea mea, de ce a întors spatele României: pentru că în interiroul acestui mecanism DSA, și aici n-am să mă refer la stimatul meu coleg Popescu, ci la președintele ANCOM, în interiorul acestui mecanism, ministrul Digitalizării a preluat cu de la sine putere discuția cu platformele și a personalizat această discuție încă din primăvară, spunând în toate conferițele de presă că el discută cu TikTok, cu Facebook, cu Google. Acestea nu sunt opiniile mele, sunt declarații din conferințele publice pe care ministrul Digitalizării le-a făcut”, a mai declarat Valentin Jucan, pentru B1 TV.
Comentează pe FACEBOOK