Apar a patra culoare la semafor: roșu, galben, verde și alb. Noutatea vine din necesitatea de a dirija în trafic și mașinile autonome, fără șofer. Autoritățile din Michigan lucrează deja la un astfel de sistem.
Apare a patra culoare la semafor. Specială pentru maşinile inteligente
Maşinile inteligente au nevoie de mai multe detalii în trafic. Pe măsură ce vehiculele devin mai inteligente, luminile care controlează fluxul de trafic de mai bine de un secol ar putea fi, în pragul unei transformări, potrivit StirileProTV.
Cercetătorii explorează modalități de utilizare a funcțiilor din mașinile moderne, cum ar fi GPS-ul, pentru a face traficul mai sigur și mai eficient.
„Ritmul progresului inteligenței artificiale este foarte rapid și cred că acest moment se apropie”, a spus Henry Liu, profesor de inginerie civilă care conduce un studiu la Universitatea din Michigan.
„Când ajungem la intersecție, ne oprim dacă este roșu și mergem dacă este verde”, a spus Ali Hajbabaie, profesor asociat de inginerie la Universitatea de Stat din Carolina de Nord. „Dar dacă lumina albă este activă, trebuie doar să urmărești vehiculul din fața ta”.
Deși cercetările lui Hajbabaie se referă la o lumină albă, culoarea specifică nu este importantă, a spus el. Luminile actuale ar putea să fie suficiente, să zicem, modificându-le să clipească în roșu și verde simultan pentru a semnala că mașinile fără șofer trebuie să treacă. Cheia ar fi să ne asigurăm că este adoptată universal, așa cum sunt semnalele actuale.
Utilizarea unei astfel de abordări ar dura ani de zile, deoarece ar fi necesar ca 40% până la 50% dintre vehiculele de pe drum să se conducă singure, a recunoscut Hajbabaie.
Și în București se dorește o semaforizare inteligentă. În primă etapă, vor fi modernizate şi, după caz, reconfigurate 85 de intersecţii aferente unui număr de 5 radiale care asigură legătura dintre ieşirile importante din oraş cu zona centrală.
Află cine a inventat semaforul
Semaforul este una dintre acele invenții pe care nu o ignori niciodată. Nu știm de câte ori v-ați pus întrebarea cum a apărut semaforul sau cine l-a inventat, dar suntem siguri că respecți semnalele luminoase ale acestuia.
Primul semafor a apărut pe 10 decembrie 1868 în Londra. Acesta avea ca rol dirijarea traficului într-o intersecție de trei străzi.
John Peake Knight este cel care a venit cu proiectul, iar compania Saxby&Farmer a fost răspunzătoare de construcția semaforului. Acesta avea trei brațe și două culori (roșu și verde). Pentru semnalizarea pe timp de noapte se foloseau lămpi cu gaz, iar de operarea lui se ocupa un polițist. Din păcate, pe 2 ianuarie 1869 acesta a explodat în urma unor scurgeri de gaz.
Primul semafor electric a fost dezvoltat în 1912 de Lester Wire, un polițist american din Salt Lake City, Utah. Asemeni fratelui britanic, acesta folosea două culori.
Pe 5 august 1914, compania American Traffic Signal instalează în Cleveland, Ohio un nou tip de semafor. Acesta dispunea de un sistem de avertizare sonor și avea la bază proiectul lui James Hoge.
În 1917, tot în Salt Lake City sunt instalate primele semafoare interconectate
Acestea controlau șase intersecții prin intermediul unui panou manual.
Primul semafor cu trei culori a fost inventat tot de un polițist. În anul 1920, William Potts din Detroit vine cu acest proiect care ulterior a fost instalat la o intersecție de patru străzi.
În 1922 apar și primele semafoare interconectate prin control automat, scrie AutoBild.
CITITI SI – Nicuşor Dan anunţă extinderea semaforizării inteligente în Bucureşti
Comentează pe FACEBOOK