Crizele suprapuse, pandemia de COVID-19 și penuria de semiconductori, au făcut ca volumul total de autoturisme noi înregistrate în UE să scadă simțitor. Totuși, dacă pentru unii 2021 a fost un an al provocărilor și problemelor, pentru alții a fost un an al oportunităților. Volkswagen a reușit să se mențină și în 2021 pe prima poziție în „Topul mărcilor preferate de europeni“, iar Hyundai, Kia și Toyota au avut și ele de câștigat.
Hyundai a fost singura marcă din „Top 10 mărci preferate de europeni“ care a crescut spectaculos, +21,4%, potrivit NewsWeek.
Marca Dacia s-a clasat pe locul 15 în preferințele clienților europeni, dar notabilă este clasarea noului model Dacia Sandero în „Top 3 mașini preferate de europeni“.
În total, în 2021, au fost înmatriculate în Europa 5,34 de milioane de SUV-uri și SUV-ulețe, cota de piață a acestora urcând la 45,5%, față de 40,3% în 2020 și 38,2% în 2019.