sâmbătă 17 mai 2025

Escrocheria self-checkout: Jumătate dintre tinerii cumpărători fură produse din magazine

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Peste jumătate dintre consumatorii din Generația Z (născuți între 1989 și 2012) preferă casele de marcat cu autoscanare, conform datelor recente furnizate de Avery Dennison.

Acești tineri nu numai că ar fi dispuși să-și schimbe magazinul preferat pentru a beneficia de ușurința oferită de casele de autoservire, dar acest comportament nu este neapărat legat de dorința de independență sau de caracterul introvertit al acestora.

În realitate, aproximativ o treime dintre acești tineri cumpărători au recunoscut că au scanat produsele la casele de marcat cu autoscanare și, în același timp, au comis furturi, conform informațiilor publicate de The New York Post.

Conform unui sondaj recent realizat de LendingTree printre 2.000 de americani, aproape jumătate dintre respondenții din Generația Z au afirmat că aleg să fure cel mai scump articol din coșul de cumpărături, în timp ce doar 37% au menționat că ar fura doar lucruri de strictă necesitate.

Interesant este că unii dintre participanți au indicat că acest comportament infracțional servește drept un mijloc de răzbunare.

Un adolescent a dezvăluit pentru Vice în 2020 că avem atât de multe companii care se preocupă mai degrabă de profit decât de satisfacția clienților lor. În acea perioadă, au apărut tot mai multe sfaturi și trucuri virale online legate de furtul din magazine.

Opiniile exprimate reflectă o tendință mai largă, dat fiind că puțin peste jumătate dintre cei din Generația Z au fost raportați că au o atitudine negativă față de capitalism, conform unui sondaj din 2021.

„Nu cred că a fura de la marile corporații este imoral, deoarece diminuează sistemele care își exploatează lucrătorii și resursele pentru câștig economic”, a declarat un tânăr de 19 ani pentru Dazed anul trecut.

Cu toate că marii retaileri își îndreaptă atenția către tânăra generație, ale cărei cheltuieli, atunci când se întâmplă, au un impact semnificativ, deoarece cumpărătorii au obiceiul să-și alinieze achizițiile cu misiunea unui brand, introducerea caselor self-checkout ar putea constitui un risc financiar.

„În timp ce auto-checkout este convenabil, cu siguranță reprezintă un risc pentru furt din magazine”, a declarat pentru Fortune Matt Schulz, analist-șef de credite la LendingTree. „În cele din urmă, comercianții cu amănuntul trebuie să decidă dacă terminalele de auto-checkout merită riscul.”

Lanțuri populare precum Costco și Wegmans au început să reevalueze mașinile de autoservire la sfârșitul anului trecut; Walmart chiar a retras aceste case din trei dintre locațiile sale din New Mexico.

Potrivit CNN, comercianții cu amănuntul se confruntă cu o problemă de „shrink” – o pierdere de marfă, fie din cauza unor furturi mărunte, fie din cauza unei erori a clientului, cum ar fi înregistrarea unui tip greșit de măr sau de roșie. Un studiu internațional subliniază o rată de pierdere de 4% pentru companiile cu standuri de auto-checkout, aproximativ dublu față de media generală.

„Unii clienți nu cunosc un măr diferit față de altul, de exemplu”,a declarat Nigel Murray, directorul general al lanțului de magazine alimentare Booths din Marea Britanie, care a eliminat recent casele de self-checkout din două dintre locațiile sale, conform BBC.

Cu toate acestea, nu toate magazinele se confruntă cu aceleași probleme de pierdere. De exemplu, Amazon utilizează tehnologia „Just Walk Out” pentru a monitoriza articolele pe care clienții le iau de pe rafturi, taxându-i automat odată ce ies din magazin.

Gianna Puerini, vicepreședintele Amazon Go, a declarat anterior pentru CNBC că furturile au loc „atât de rar” și că, la momentul respectiv, „încă nu a avut parte de o eroare” din cauza metodei fără casierie. De fapt, tehnologia ar putea contribui la reducerea ratei furturilor în magazinele tradiționale.

„Deoarece tehnologia Just Walk Out este foarte precisă, este tipic pentru comercianții cu amănuntul să vadă că rata de sustragere scade după instalarea tehnologiei”, a declarat Jon Jenkins, președintele Just Walk Out, pentru Fortune.

„Într-un magazin cu tehnologie Just Walk Out, un client care ia un produs de pe raft și îl bagă în buzunar este taxat pentru acel produs ca și cum l-ar fi pus în coșul de cumpărături.”

Comentează pe FACEBOOK
author avatar
Jurnalist.
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro