vineri 14 iunie 2024

Afacerile în creștere ale marilor retaileri confirmă că plafonarea ajută economia și populația

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img

PSD-iștii sunt de părere că afacerile în creștere ale marilor retaileril confirmă că politica lor de plafonare ajută și populația, și economia. „Rezultatele financiare anunțate de marii retaileri din România pentru anul 2023 și pentru primele luni din acest an continuă să confirme faptul că politica PSD de plafonare a adaosului comercial la alimentele de bază. Pe lângă faptul că limitarea prețurilor a scăzut specula, comercianții au avut profituri mai mari din volumul de marfă vândut.”, spune social-democrații.

 

Pentru segmentul de retail, plafonarea prețurilor de către PSD a fost un sprijin important

 

Cel mai nou exemplu este lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate Mega Image, deținut de grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize. Acesta a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de aproximativ 9,9 mld. lei, în creștere cu 13,4% față de 2022.

Calculele realizate de Ziarul Financiar pe baza datelor furnizate de companie arată că în aceeași perioadă, profitul net Mega Image a crescut până la aproape 220 mil. lei, comparativ cu cele aproximativ 140 mil. lei în 2022. Creșterea profitului a fost deci de 56%, acesta crescând de circa patru ori mai rapid decât vânzările.

„Pe fondul inflației care a afectat puterea de cumpărare în ultimii doi ani, plafonarea prețurilor la alimentele de bază de către Guvernul condus de Marcel Ciolacu a protejat românii și mai ales pe cei cu venituri mici și medii. În același timp, consumul românilor a rămas la cote ridicate, ceea ce a permis ca cifra de afaceri și marjele de profit ale retailerilor să crească puternic.”, stransmite PSD într-un comunicat de presă.

 

ONRC: MArii retaileri, creșteri și de peste 10% față de 2022

 

Potrivit datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), anul trecut, marii retaileri au înregistrat creșteri, în unele cazuri, și de peste 10% față de 2022, la nivelul cifrei de afaceri.

Penny România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, reprezentând un avans de 16% față de anul anterior.

Lidl, liderul comerţului românesc după cifra de afaceri, a depășit, conform datelor provizorii, nivelul de 4 de miliarde de euro cifră de afaceri și profit de peste 1 miliard de euro, de asemenea cu peste 10% creștere față de anul anterior.

Selgros a anunțat și el, pentru 2023, rezultate în creștere, cifra de afaceri a firmei cu sediul în Brașov urcând cu 5% față de anul precedent. Retailerul se apropie astfel, la doar 100 de milioane de euro de o cifră de afaceri anuală de peste 1 miliard de euro.

Comentează pe FACEBOOK
author avatar
Ionescu Adriana
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro