Tesla Model Y și-a recâștigat poziția de top în preferințele europenilor în luna septembrie, conform datelor preliminare furnizate de Automotive News. Crossover-ul electric american se îndreaptă spre titlul de cea mai vândută mașină nouă în Europa, după o pauză de trei luni în care Dacia Sandero a dominat clasamentul.
Conform estimărilor Dataforce, în septembrie, vânzările Model Y au scăzut cu 3,6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, însă acest declin nu a împiedicat modelul Tesla să înregistreze aproape 29.000 de unități vândute, cu un avans de aproape 8.000 de mașini față de principalul său rival.
Volkswagen Tiguan a ocupat poziția a doua cu aproximativ 21.000 de vehicule vândute, iar Renault Clio s-a plasat pe locul trei, la o diferență de doar 400 de unități față de Tiguan. Încă se așteaptă finalizarea numărătorii vânzărilor pentru a confirma aceste poziții.
În ciuda faptului că Dacia Sandero a înregistrat o scădere de 0,5% a vânzărilor în septembrie, cu 19.346 de unități vândute, modelul rămâne liderul pieței auto europene în primele nouă luni ale anului. De la începutul anului, hatchback-ul produs în Maroc a fost în fruntea clasamentului de șase ori.
Pe locurile următoare în clasamentul vânzărilor, Kia Sportage și Peugeot 208 concurează pentru poziția a cincea, cu vânzări de aproximativ 16.000 de unități fiecare. De asemenea, Volkswagen Golf și Toyota Yaris Cross se află într-o competiție strânsă pentru locul șapte.
Dacia Sandero, cea mai vândută mașină în primele nouă luni din 2024
Chiar dacă Tesla Model Y a recâștigat teren în septembrie, Dacia Sandero continuă să fie liderul vânzărilor în Europa pe parcursul primelor nouă luni ale anului. Cu 203.474 de unități vândute, Sandero domină piața, devansând Volkswagen Golf (165.370 de unități) și Renault Clio (162.021 de unități). Volkswagen T-Roc și Tesla Model Y completează topul cinci al celor mai vândute modele din Europa până acum.
Scădere generală a pieței auto europene în septembrie
Într-un context în care mai mulți producători au pierdut cotă de piață, Tesla și Skoda au reușit să înregistreze creșteri. Vânzările Tesla au crescut cu 26%, atingând 43.618 unități în septembrie, iar Skoda a înregistrat o creștere de 20%, vânzând 67.550 de mașini. Per total, piața auto europeană a înregistrat o scădere de 4,4% în luna septembrie.
Pe de altă parte, Ford și Mercedes-Benz au pierdut teren, cu Ford căzând pe locul 11 în clasamentul producătorilor auto, după o scădere a vânzărilor cu 16%.
În ceea ce privește mărcile auto chinezești, MG rămâne cel mai important brand pe piața europeană, deși a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 28%, iar branduri precum BYD și Omoda au urcat în clasament.
Cu o piață auto în continuă schimbare și o creștere a interesului pentru vehiculele electrice, Tesla și alte mărci de automobile electrice câștigă teren, în timp ce producătorii tradiționali se confruntă cu provocări tot mai mari.
Comentează pe FACEBOOK