luni 17 iunie 2024

Smartphone-ul ne ascultă? Serviciul cu care se laudă o companie de marketing

CITEȘTE ȘI:

- PUBLICITATE -spot_img

Cu toții am suspectat cel puțin o dată că smartphone-ul nostru ne ascultă în secret conversațiile, mai ales atunci când vorbim despre un lucru, iar apoi suntem invadați cu reclame sau anunțuri legate de obiectul respectiv. Nu a existat până acum vreo confirmare.

Pentru prima dată, însă, situația pare să se fi schimbat. Există dovezi că unele companii de marketing fac cel puțin publicitate unui software care are tocmai funcția de a ne asculta conversațiile.

Dezvăluirea a fost făcută de ziarul 404 Media, care a identificat o pagină web (ștersă ulterior) a companiei Cox Media Group (CMG) care promova serviciul ”Active Listening” cu următoarele cuvinte: ”Ce ar însemna pentru afacerea ta dacă ai putea depista potențiali clienți care vorbesc despre nevoile lor în conversațiile de zi cu zi?

Nu, acesta nu este un episod din Black Mirror, ci ”date vocale”. Iar CMG are capacitatea de a le folosi în avantajul afacerii dumneavoastră”.

Departamentul de marketing teritorial al CMG (numit Soluții Locale) susține că poate asculta conversațiile persoanelor prin intermediul smartphone-urilor, televizoarelor smart, identificând consumatorii în timp real pe baza cuvintelor lor, arată Adevărul.

Deși nu se înțelege dacă serviciul promovat de compania de marketing a fost utilizat și a dat roade, exemplele de pe site-ul CMG oferă o idee despre cum ar putea funcționa.  

De exemplu, dacă sunteți un dealer auto într-un cartier din Milano care cumpără  serviciul CMG Local Solutions, puteți decide ca datele să fie analizate de persoane aflate pe o rază de 5 sau 10 kilometri în jurul magazinului dumneavoastră. În cazul în care persoanele ascultate fac afirmații de genul „Poate că trebuie să schimbăm mașina”, vor primi imediat o reclamă pentru dealer pe Google, YouTube, Bing și altele, conform site-ului CMG. 

Este legal să ne fie ascultate conversațiile? 

Este perfect legal ca telefoanele și alte dispozitive să vă asculte. Acest lucru se datorează faptului că, de obicei, consumatorii își dau consimțământul atunci când acceptă termenii și condițiile software-ului sau ale aplicațiilor pe care le descarcă„, explică compania de marketing. 

Comentează pe FACEBOOK
author avatar
Jurnalist
- PUBLICITATE -spot_img
- Publicitate -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img
- PUBLICITATE -spot_img

Jurnalist.ro