Două amenzi în valoare totală de 20.000 de lei. Atât a primit compania Electrica Furnizare pentru neemiterea facturilor către clienţi. Comisarii de la protecţia consumatorilor s-au sesizat după ce au primit numeroase sesizări de la consumatorii căora le era frică să nu primească facturi mari şi au cerut firmei să emită facturile.
Electrica spune că din cauza modificările frecvente făcute de Guvern s-a ajuns la această situație.
„Revenim cu detalii privind demersurile efectuate de Comisariatul Regional Protecţia Consumatorului – Regiunea Sud Muntenia pentru remedierea situaţiei apărute privind neemiterea facturilor de energie electrica de către Electrica Furnizare. Săptămâna aceasta operatorul economic a fost sancţionat de comisarii Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova cu 2 amenzi in valoare totală de 20.000 lei pentru nerespectarea măsurilor dispuse în documentul de control anterior (emiterea facturilor în termen de maxim 15 zile), precum şi pentru nerespectarea condiţiilor contractuale de a emite facturile la timp. În acelaşi timp s-au dispus măsuri de remediere a deficienţelor (emiterea facturilor către consumatorii casnici)”.
Acesta publică și răspunsul oficial primit de la Electrica Furnizare. Oficialii companiei au anunțat că cei care primesc facturi cu valori mari pot cere plata eşalonată a acestora şi că pentru clienţii care au primit facturile mai târziu, va exista „o perioadă de graţie suplimentară pentru plata acestora”.